Mostra d’aquarel·les d’Antonio Medina
La delicadesa dels colors, l’evanescència de formes i perfils, el moviment de les figures...
A continuació oferim el text que va dir Pepa Úbeda en la presentació d’ahir.
AIGUA I PIGMENTS
ANTONIO MEDINA MADRID
M’agradaria introduir l’artista que enceta hui una exposició d’aquarel•les a la Intersindical parlant de la seua “biografia” formativa i artística.
Encara que va nàixer a Montoro (Còrdova) viu a València des que va complir 7 anys.
És Tècnic Especialista en Delineació i aquarel•lista autodidacta. Tal vegada per això no haja pres els “vicis” d’una formació acadèmica tradicional.
Ara mateix és secretari de l’Associació d’Aquarel•listes Valencians.
Ha exposat en un munt de llocs. A partir de 2005, individualment (Sala d’exposicions del PSPV, Intersindical, Art Estellés, Centre Sociocultural L’Eliana, Centre Cultural i Esportiu d’Abastos, Palau de Pineda, Sala Sorolla de l’Agrupació Musical Santa Cecília, Sala exposició de la Junta Municipal Ciutat Vella) i col•lectiva (Casa Cultura Ajuntament Burjassot, Casa Cultura Ajuntament Rocafort, Sala Esteve Botet Madrid, Casa Cultura Ordizia, Oficina Turisme Ademús, Xelva, Casa Cultura de Catarroja).
Entre la producció per la qual ha estat premiat i/o ha aparegut públicament reconeguda la seua obra, estan: la Portada del Calendari de l’Agrupació d’Aquarel•listes Valencians (2013, 2014), selecció en 2015 d’una peça per a la V Triennal Internacional de l’aquarel•la a Santa Marta (Colòmbia), selecció del Calendari de l’Agrupació d’Aquarel•listes Valencians en 2015, peça seleccionada per a la XII Biennal Internacional del Museu Nacional de l’Aquarel•la ALFREDO GUATI ROJO de Mèxic en 2016 i 2n. Premi en el XII concurs de pintura ràpida de Godella.
Ha participat en múltiples certàmens, trobades i jornades: a Rubielos de Mora, Úbeda, Alboraia, Requena, València i Toledo.
Trets de la seua obra aquarel•lística perfectament identificables són la delicadesa dels colors, l’evanescència de formes i perfils, el moviment de les figures humanes i dels objectes (cotxes), la presència pertot de la figura humana en grup (encara que les aquarel•les de la natura, la neu o la marina presenten una manca absoluta de la susdita figura humana), i la definició “aquàtica” de la seua personalitat com a aquarel•lista. Finalment, la seua recerca directa de l’abstracció.
.(JavaScript ha d'estar habilitat per veure aquesta adreça de correu electrònic)
http://acuarelasmedina.blogspot.com.es/
https://www.facebook.com/antonio.medina.14203?fref=ts