Intersindical en l’Associació Cívica El Ventanal

foto: Asociación El Ventanal
06 / 03 / 2016 | Intersindical

El passat 5 de març Intersindical va participar en la taula de debat organitzada per l’Associació Cívica el Ventanal “Por la Igualdad, seguimos en lucha”, compartint espai amb la Senadora per Podem Pilar Lima i la responsable d’Igualtat de l’associació, Mariló Catalá.

discriminacions que es mantenen i perpetuen en el temps.

La coordinadora de l’Àrea de la Dóna d’Intersindical, Macu Gimeno,  va fer un recorregut pels àmbits on les dones continuen patint desigualtats, anant als orígens d’aquestes -la divisió sexual del treball en el model social patriarcal-, la falta de serveis públics i polítiques d’igualtat, la necessitat dels permisos iguals i intransferibles per a mares i pares, donant algunes xifres per a visibilizar aquestes discriminacions que es mantenen i perpetuen en el temps.
La intervenció de Pilar Lima es va centrar més quant a la tramitació legislativa i la necessitat de la participació ciutadana en ella. Tant per la seua intervenció, com per la d’assistents a l’acte, va quedar palés la doble discriminació que pateixen les dones amb diversitats, tant funcionals com sensorials.
El debat va estar moderat per Mariló Catalá, que va parlar també de la violència maschista entre les i els adolescents i la poca consciència que tenen sobre aquest tema.