Intersindical en el lliurament dels premis Generando Arte

foto: Generando Arte
25 / 01 / 2016 | Intersindical

El Col·lectiu Generando Arte és una Associació Artística i Social que lluita contra la discriminació de gènere i les violències masclistes, visibilitzant les dones al món de les arts. El col·lectiu va participar activament en les actes i manifestació del 7N, responsable -entre altres- de l’acció d’encès de llums violeta de la Cibeles i de l’Ajuntament de Madrid, coordinant la mateixa amb diferents ciutats del territori de l’estat.

Aquesta segonda edició dels Premis, l’objectiu dels quals és “reconèixer a persones i institucions que han sigut, i segueixen sent, pilars fonamentals en el creixement de Generant Art i en la seua lluita, des del món de l’art, contra la Violència de Gènere, el Terrorisme Masclista imposat patriarcalment”, tingué lloc a la seu de la Asociación Artistas Intérpretes Sociedad Gestión (AISGE).
Aquests són els guardons d’enguany:

Millor Mitjà de comunicació,  Blog Dones d’El País, lliurat per l’escriptora Ángeles Cabré, arreplegat per Ricardo de Querol,  Redactor Cap de Babelia.

Millor artista visual: Marina Nuñez, lliurat per la galerista Oliva Arauna

Millor Institució: Institut Universitari d’Estudis de Gènere de la Universitat Carlos III de Madrid, lliurat per l’escriptora Inma Chacón, arreplegat per Rosa San Segundo, directora de l’Institut.

Sòcia destacada:  Cristina Recio, situació que va resultar molt emocionant per a les dues.

Millor personatge femení, Carmen Alborch lliurat per Ana María Pérez del Campo.

Millor personatge masculí: Carlos Slepoy, advocat argentí, lluirat per Soledad Luque, presidenta de l’Associació “Todos los niñós robados son también mis niños”

Per a finalitzar l’acte es va procedir a la inauguració de l’exposició de G.A. denominada “Escenarios de la impunidad”, obres de les diferents artistes sobre la violència de gènere a l’àmbit laboral.