Drets

Intersindical rebutja la imposició de portar faldilles en banda musical

19 / 12 / 2014 | Intersindical

Intersindical Valenciana ha tingut coneixement de la discriminació per raó de sexe que està produint-se en la Societat Musical d’Alginet.
Així, en els estatuts de la Banda s’estableix l’obligatorietat de les xiques de vestir faldilles en els actes oficials i concerts, quedant en llibertat de vestir pantalons en les cercaviles. Segons la notícia apareguda en premsa, el president de l’entitat es nega a canviar els estatuts per a deixar la llibertat de les xiques de vestir amb faldilla o pantalons.

es donen aquestes discriminacions per raó de sexe al·legant qüestions culturals

Aquesta situació és clarament discriminatòria per raó de sexe, ja que les persones integrants d’aquesta banda no poden triar la indumentària. Davant aquests fets i la negativa de canviar aquesta absurda norma dels estatuts, alguna menor ha decidit deixar d’estudiar en la societat.
Considerem que aquesta imposició de portar determinada vestimenta respon a un esterotip sexista i discriminatori, que en cap cas es pot justificar -com pretén l’entitat- per haver-se convertit en costum durant més de trenta anys en una societat amb més de cent d’història.
Estem davant una clara discriminació per raó de sexe que va en contra d’alló que estableix la mateixa Constitució Espanyola, la Llei Orgànica 3/2007 d’Igualtat Efectiva entre Dones i Homes d’Igualtat i la Llei 9/2003, de 2 d’abril, de la Generalitat, per a la Igualtat entre Dones i Homes.
Malgrat la diferent jurisprudència referent a la discriminació per raó de sexe per motiu de la vestimenta, entre una altra, la sentència del Tribunal Suprem dictada l’any 2011 contra la clínica privada Sant Rafael de Cadis, donant la raó a les infermeres de la mateixa a les quals la direcció volia fer treballar amb faldilla, davantal, cofia i calzes en lloc d’amb un pijama sanitari com feien els seus companys homes – en la sentència   es recorda a més la doctrina del Constitucional “La llibertat d’empresa no legitima que els treballadors hagen de suportar limitacions injustificades dels seus drets fonamentals i llibertats públiques”-, encara podem comprovar que es donen aquestes discriminacions per raó de sexe al·legant qüestions culturals o, com en aquest cas, al costum.
Per tot l’exposat, Intersindical ha presentat denúncia davant la direcció general de Familia i Dona i Queixa davant la Sindicatura de Greuges.