logo_dones

Intersindical Valenciana > Dones > Violència contra les dones

Intersindical Valenciana signa el Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista

18/09/2017 | Intersindical

Hui, ha tingut lloc la signatura del Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista, Pacte que ha estat fruit d’un treball intens per part de la societat civil i l’administració.

Al llarg de huit reunions, que començaren en la primavera, associacions de dones i organitzacions sindicals, polítiques, professionals i policials, hem consensuat un document amb quasi 300 mesures concretes per lluitar contra qualsevol tipus de violència contra les dones en tots els àmbits i sectors. Aquestes mesures estan articulades en cinc línies estratègiques: garantir una societat segura i lliure de violència de gènere i masclista; feminitzar la societat; coordinar el treball en xarxa per a l’atenció a les dones víctimes de violència de gènere i masclista i els seus fills i filles; trencar els murs que invisibilitzen la violència de gènere i masclista i socialitzar-ho com un conflicte polític i social; i garantir la dotació pressupostària estable per a poder desenvolupar i implementar els objectius.

Valorem l’esforç de totes les parts per aplegar a consensos sobre les violències contra les dones

Des de la Intersindical Valenciana, valorem l’esforç que han posat totes les parts per poder aplegar a consensos en un aspecte cabdal pel progrés de qualsevol societat: aconseguir eradicar totes les violències exercides contra les dones. Això sí, també volem manifestar que un Pacte d’aquesta importància necessàriament ha de comptar amb dos aspectes fonamentals: un pressupost suficient per poder dur a terme les mesures que contempla i un ferm compromís institucional perquè no es quede només en el paper i tota la societat en siga coneixedora i beneficiària. Per això, les línies estratègiques 4 i 5 cobren una especial rellevància.
Intersindical Valenciana, com sempre ha fet, treballarà de valent amb tots els estaments i organitzacions que tinguen com a finalitat crear una societat lliure de masclisme, des d’una perspectiva radicalment feminista que pose a les dones en el centre de debat i de l’acció. Aquest Pacte és un pas més en el llarg camí que ens queda per poder assolir la igualtat real i efectiva entre dones i homes.

Següent següent anterior Anterior

Normes d'us: Aquesta és l'opinió personal de les i dels internautes, no d’Intersindical Valenciana. / No està permés fer comentaris o manifestacions que atempten contra el dret a la llibertat d'expressió legalment establit ni que siguen contraris a l'honor, intimitat o dignitat de les persones o organismes. / Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incompleixen el punt anterior o que tracten qüestions alienes a la temàtica dels articles. / Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats. / No és acceptable la publicitat i serà tractada com a "spam" o correu no desitjat. / Està prohibit l'ús de noms o identitats falses. Cas que es detecte aquesta situatió, el comentari serà esborrat. Així mateix, està prohibit incloure en els missatges o comentaris dades de caràcter personal o qualsevol altra informació que revele la identitat de les persones físiques o jurídiques, especialment relatives a menors d'edat.

Beatriu Cardona, responsable de Dones de la Iv, en la signatura del pacte

El més recent