{/exp:channel:entries}

“Cal una auditoria ciutadana de l’orige del deute financer i declarar-lo nul i il·legítim”

Ahir va tindre lloc l’acte de presentació de la Plataforma per l’Auditoria ciutadana del deute del País Valencià, de la qual forma part Intersindical Valenciana, Hi van intervindre Jérôme Duval, membre de la plataforma, i Yorgos Mitralias, periodista grec i membre de Syriza, amb qui Allioli va mantindre una entrevista exclusiva que es publicarà en breu.

El periodista grec Yorgos Mitralias ahir al Col·legi Major Doctor Pesset.
09 / 06 / 2012 | Intersindical

En l’acte, celebrat al Col·legi Major Rector Peset de València, es van exposar els fonaments pels quals les organitzacions i persones membres de la Plataforma consideren que el deute del País Valencià és, probablement, il·legal i no deu ser assumit per la ciutadania. La Plataforma investiga quin és l’origen del deute, en quines condicions s’ha contret, i quins han sigut els i les responsables.

La Plataforma denuncia que, en el cas del País Valencià, els casos de corrupció i balafiament dels fons públics han adquirit dimensions gegantines i que cal jutjar les persones responsables.
El deute no es deu, en cap cas, a la despesa en serveis públics sinó a l’actuació en benefici propi d’una èlit econòmica i política que ha actuat de manera depredadora. No és el mateix invertir en iniciatives d’utilitat social que en grans infraestructures i events que només beneficien a un 1% de la població, contra l’altre 99% que es abocat a l’empobriment i la precarietat.
El pagament d’aquest deute és ara insostenible i està provocant una situació d’emergència humanitària en tota Europa. En el cas de l’estat grec, la situació ha abocat a milions de persones al límit de la supervivència. Pròximament, publicarem l’àmplia entrevista que vam mantindre amb Yorgos Mitralias.