{/exp:channel:entries}
Educació

El professorat gautxo i la resta del funcionariat decideixen continuar les mobilitzacions

La Confederació de STES-i i STEPV-Iv van fer arribar um comunicat de suport a través de CPERS.

Celso Woyciechowski (CUT), Albert Sansano (STEPV-iv / STES-i), Claudir Diéspolo (presidente CUT) y Adão Villaverde (diputat PT)
19 / 08 / 2015 | Intersindical

Convocats pel Centre dos Professors do Rio Grande do Sul (CPERS), sindicat únic del professorat estatal, més de vint mil persones van decidir, aquest dimarts 18 en una assemblea celebrada al poliesportiu Gigantinho de Porto Alegre, continuar les mobilitzacions amb una vaga de tres dies, aquesta setmana, a celebrar conjuntament amb la resta dels funcionaris estatals.

STEPV i STES ha donat suport a la mobilització del professorat i del funcionariat de Riu Gran del Sud a través de comunicats i de la presència del company Albert Sansano que va participar a l’Assemblea.

Des de fa diverses setmanes el professorat gaucho es ve mobilitzant amb aturades, caravanes informatives i assemblees en període lectiu, com a reacció al parcelamiento del salari i les mesures fiscals i privatitzadores previstes, que afecten especialment a l’Institut de Previsió, instància similar a Muface. Per arribar a aquesta Assemblea General, prèviament s’havien celebrat assemblees regionals en cada un dels 42 nuclis regionals en què està dividida l’organització del sindicat.

Després de l’Assemblea, una gegantesca manifestació va continuar fins al centre de Porto Alegre on es va celebrar una altra gegantina assemblea conjunta (50.000 persones) amb la resta de funcionaris estatals (policies civils i militars, personal sanitari, administratiu, etc.) que va aprovar la històrica convocatòria de una vaga unificada de tots els sectors contra les polítiques neoliberals de la coalició dretana del govern Sartori.

La massiva manifestació unitària celebrada a continuació va marxar cap al palau de govern i l’Assemblea Legislativa, que va ser ocupada mentre es celebrava una sessió de debat sobre alguna de les mesures criticades pel moviment.