{/exp:channel:entries}

Intersindical participa seminari sindical suport Palestina

17 / 05 / 2018 | Intersindical

Intersindical Valenciana participarà en el Segon Seminari Sindical - Justícia per a Palestina! Acabar amb la complicitat europea en les violacions per part d’Israel dels drets de les treballadores i treballadors palestins.

Als sindicats europeus participants els alarma que tot i les clares injustícies infringides sobre la població palestina i, sobretot, en un moment en què segons el Ministeri de Salut de Gaza un total de 34 persones han resultat mortes i 1600 ferides a les mans de soldats israelians durant els 10 dies de protestes que han tingut lloc a la frontera de Gaza amb Israel. els estats europeus, la Unió Europea (UE) i les institucions han fracassat en el compliment de les seves obligacions legales de fer respondre a Israel per les seves greus violacions del dret internacional.

El fracàs de la comunitat internacional per actuar per assegurar que Israel complesca amb el dret internacional ha permès a Israel continuar amb els seus incomptables atacs sobre civils, incloent els recents assassinats de població palestina a Gaza, que Human Rights Watch ha qualificat d’il·legal i “calculada” amb completa impunitat.

Mentre que la UE critica alguns aspectes de les polítiques d’Israel, continua donant-li suport polític, econòmic i militar. Creiem que com sindicats i ciutadania conscient del món tenim el deure i poder per actuar. Creiem que és temps de solidaritzar col·lectivament amb el moviment sindical palestí, per desenvolupar estratègies per a responsabilitzar als nostres governs i la UE, com a institucions que ens representen, i pressionar les empreses perquè acabin la seva complicitat amb les violacions israelianes dels drets de la classe treballadora palestina.

El Segon Seminari Sindical - Justícia per a Palestina! Acabar amb la complicitat europea en les violacions per part d’Israel dels drets dels treballadors i treballadores palestins tindrà lloc a BARCELONA els dies 18 i 19 de MAIG 2018.

Durant el seminari de dos dies es buscarà:
- Fer visible la complicitat de la Unió Europea, empreses i governs europeus en l’ocupació de Palestina i la manera en què s’està soscavant el treball decent i els drets dels treballadors i treballadores palestins.
- Debatre una estratègia comuna de campanya pel treball decent a Palestina, acabar amb la complicitat europea i la suspensió de l’Acord d’Associació EU-Israel.
- Cercar passos concrets per enfortir els llaços entre els sindicats europeus i els palestins.
- Discutir i compartir la manera en la qual els sindicats estan realitzant campanyes efectives per pressionar la UE, els governs, institucions i empreses per acabar amb el seu suport a la violació dels drets dels treballadors i treballadores palestins, els drets humans i el dret internacional.
- Explorar les possibilitats de coordinació i treball conjunt entre sindicats i activistes de sindicats a Europa.

European Trade Union Network for Justice in Palestine és una coalició de 35 sindicats europeus que representen a més de 3 milions de treballadors i treballador