{/exp:channel:entries}

La Xarxa Europea del Sindicalisme Alternatiu i de Base ha aprovat la declaració de principis

La reunió va tindre lloc a Madrid els passats dies 24, 24 i 25 de febrer de 2012.

12 / 04 / 2012 | Intersindical

Enfortiment de la Xarxa Europea del Sindicalisme Alternatiu i de Base

Declaració de principis

En tots els països, els governs i la patronal estan realitzant una sèrie de reformes en la mateixa direcció responent a les exigències del capitalisme, del Fons Monetari Internacional, Banc Central Europeu, Banc Mundial… Tots aquests ajustos, reformes i plans d’austeritat l’únic que pretenen és precaritzar cada vegada més els treballadors i treballadores i eliminar drets fonamentals aconseguits després de molts anys de lluites.

El sindicalisme institucional està deixant de banda una vegada i una altra la classe treballadora. El nostre model de sindicalisme és una alternativa real que lluita per aconseguir un altre model de societat. Hem de reforçar el nostre treball en xarxa i coordinar-nos per fer lluites comunes.

El nostre senyal d’identitat, que ens diferencia notablement d’altres xarxes europees i mundials (CES, CSI…) ja existents, són la declaració dels nostres principis:

un sindicalisme de lluita i de transformació social, un sindicalisme autònom, independent i assembleari, un sindicalisme alternatiu a les pràctiques i estratègies del sindicalisme majoritari europeu, un sindicalisme obert a l’acció comuna i unitària amb totes les organitzacions que comparteixen els nostres objectius.

Aquesta coordinadora ha decidit conjuntament:

donar suport a totes les mobilitzacions i vagues programades properament en els diferents països de la Unió Europea (29-M a l’Estat espanyol, 31-M a Itàlia ...); realitzar un manifest comú per al Primer de Maig; donar suport a les mobilitzacions programades la setmana del 11 al 18 de maig; participar en les jornades sobre immigració que se celebraran al juliol a Itàlia;
declarar jornades de lluita europees;
treballar per crear les condicions adequades de cara a la convocatòria d’una vaga general europea.