{/exp:channel:entries}

STM-Intersindical Valenciana participa en els actes del 70 aniversari de la FSM

15 / 10 / 2015 | Intersindical

STM-Intersindical Valenciana, va participar els passats 1, 2 i 3 d’octubre al Simposi Sindical Internacional de la Federació Sindical Mundial (FSM), amb motiu del seu 70 aniversari, actuant com a amfitriona i organitzadora la Central de Treballadors Brasilers (CTB).

En aquest simposi, 130 persones delegades de 78 organitzacions i 42 països de tots els continents, van debatre sobre la situació geopolítica global i els reptes de la classe obrera davant l’ofensiva del capitalisme més depredador. Van finalitzar aquestes jornades amb un acte imperialista.

Des de la seva creació, l’octubre de 1945, la FSM es va situar al costat del poble treballador, en defensa dels seus drets, i dels pobles en la lluita contra l’explotació i l’imperialisme. Ha demostrat ser la veu de la autèntica classe obrera, democràtica, unitària i internacionalista.

Aquesta trobada del 70 aniversari, va servir per reforçar la determinació de la FSM, i de les organitzacions que la composem, a lluitar contra l’explotació, contra qualsevol tipus de discriminació, pel dret al treball de qualitat de totes les persones, la negociació col·lectiva , salaris i pensions dignes, seguretat social i protecció de les persones desocupades, la millora de la qualitat de vida de les persones (dret a habitatge, alimentació adequada, ...), pel dret d’autodeterminació dels pobles i en definitiva per la democràcia i la justícia social.

Un cop més, es va posar de manifest que l’atac capitalista als drets sindicals, laborals, socials, polítics i democràtics és similar en els cinc continents. Per això hi va haver una reafirmació en la necessitat de la unitat de la classe obrera per enfrontar-se a aquests atacs i frenar l’envestida capitalista contra la seguretat social, el treball estable, les privatitzacions, ... i defensar el dret a una qualitat de vida, al treball segur i estable, a una educació pública de qualitat i gratuïta i a la cobertura sanitària universal i de qualitat.

Des del STM-Intersindical Valenciana, durant el simposi, es va mostrar el compromís d’aquesta organització amb aquests fins, “apostant per la unitat i la solidaritat de les diferents organitzacions, i del conjunt de la classe obrera, per aconseguir aquesta necessària i irrenunciable victòria de la classe obrera. És i serà el nostre objectiu, derrotar als explotadors i els seus còmplices. Convençuts que la nostra és la raó i la nostra serà la victòria “.
Destacable també la reunió de treball que celebrem les persones delegades del sector del metall, en la jornada posterior, en què tractem la situació actual i la problemàtica del sector de l’automoció.