{/exp:channel:entries}

Trobada europea de sindicats del Metall

El passat dimecres 1 d’octubre es va celebrar a Donosti (Euska Herria) una trobada dels sindicats de la UIS-MM (Unió Internacional de Sindicats del Metall i la Mineria) d’Europa.

03 / 10 / 2014 | Intersindical

Sindicats de més de 10 països, entre els quals hi havia el Sindicat de Treballadores i Treballadors del Metall - Intersindical valenciana, vam debatre sobre com organitzar-nos d’una manera més eficient, combatre un capitalisme salvatge i depredador i als governs que apliquen els seus dictats, i sobre la necessitat de la mútua solidaritat i de donar respostes unitàries als atac que es reprodueixen de manera quasi idèntica per tot Europa.

Entenem que, ara mateix, les metal•lúrgiques i els metal•lúrgics som el laboratori del capital per atacar els drets de la classe obrera, sobretot a Europa. Per això coincidim que “hem de defensar la indústria enfront del sistema financer” i “defensar el sector productiu, enfront de l’especulació”.

La situació, els problemes i les lluites, al País Valencià i a l’estat espanyol, són pràcticament idèntiques en els països del sud (Grècia, Xipre, Portugal, Itàlia, ...) i coincidim que la voracitat del liberalisme que envaeix Europa no té fi ni fronteres i ja afecta França i a molts altres països, inclosos els treballadors i treballadores d’Alemanya, que també veuen com cauen els seus sous, pensions i drets laborals, socials i econòmics.

Per tot això, per organitzar-nos i combatre millor aquestes polítiques, entre altres coses, vam decidir crear quatre subsectors dins de la UIS-MM d’Europa (Acer, Mineria, Naval i Automoció) i ampliar i introduir nous mètodes i tecnologies que ens ajuden a informar millor a les treballadores i treballadors i per ser més àgils en la nostra coordinació i solidaritat.

També vam decidir que a la primavera del 2015 celebrarem una nova reunió i a finals d’aquest mateix any, una trobada de treballadors, treballadores i sindicats del sector de l’automoció, per debatre els problemes comuns que afecten a aquest importantíssim sector (reducció de salaris, ritmes , empitjorament de condicions per a noves persones contractades, repressió, persecució sindical, salut laboral, jornada, flexibilitat, ...).

“La lluita perduda és la que no es comença” i per això treballem i treballarem, perquè la UIS-MM i els sindicats que la componem, siguem cada dia més, un referent i una eina en defensa de la classe obrera.