Requisit lingüístic

Declaració de Palma a favor del català a les Illes Balears

Intersindical Valenciana, Intersindical Alternativa Catalana (IAC) i STEI-i donen suport a la manifestació convocada per l’Obra Cultural Balear i el Consell de la Societat Civil de Mallorca, que se celebrarà el diumenge dia 25 a Palma, des de la plaça d’Espanya fins al Consolat de la Mar.

23 / 03 / 2012 | Intersindical

La mobilització es convoca per manifestar el rebuig de la societat civil envers les accions que el govern de les Illes Balears vol portar a cap en contra de la llengua i la cultura pròpia de les illes Balears.
Els nostres sindicats se sumen a la demanda de la retirada de l’Avantprojecte de la modificació de la llei de funció pública que elimina el requisit d’acreditació del coneixement del català per a l’accés a la funció pública i que modifica també la llei de normalització lingüística i la buida de contingut.
La manifestació també es fa per reclamar al Govern de les Illes Balears uns mitjans de comunicació públics en català i que l’escola continue essent un dels pilars de l’educació inclusiva i integradora, que garantisca el coneixement de les dues llengües oficials, i puga ser també una eina activa per a la normalització lingüística i cultural del català a les Illes Balears.
Per expressar el compromís dels nostres sindicats amb aquestes reivindicacions, uns representants d’aquestes organitzacions es desplaçaran dels seus territoris per assistir a la manifestació de diumenge a Palma.
Palma, 23 de març de 2012
Intersindical Alternativa de Catalunya (USTEC·STEs, CATAC, CATAC-CTS, FTC,CAU, CTA i FAA )
Intersindical Valenciana (STEPV, STAS, Intersindical Salut, SF, STICS, CAT, IGEVA, OSUT, STM, TUC i Intersindical Jove)
Sindicat de Treballadores i Treballadors-Intersindical de les Illes Balears - STEI-i

GINES ORENES VIVO
23 / 03 / 2012 - 20:40

Sincerament però a aquesta gent que els passa, s’han tornat bojos però què cony passa! Ens ha costat massa que la gent es recicle en català i l’aprenga i ara volen llevar el requisit. Si això succeïra passarà que el professorat que accedisca a un lloc de treball no donará la classe en català.I els alumnes senzillament no l’aprendran.

Enric Ventura Camús
26 / 03 / 2012 - 21:13

Ja fa molts anys que el pare d’Enric Valor li deia “estem més aclarits que un tarròs de sucre dins de la boca d’un gos” i encara seguim igual.. o pitjor.

rosa ferrer
03 / 04 / 2012 - 12:13

Anem a recules, tants anys de lluita, d’aguantar i en un moment s’esvaeix. Quin mal els fa la llengua? És la seva existència que els molesta? Des d’aqui us animo a seguir, a plantar cara, a no enfonsar-nos, iper damunt de totes les coses a sentir-nos orgullosos del que som i de la cultura que tenim, una cultura que ens ha d’unir encara més i eixa és la seua por.