Enllaçats continua la campanya que reclama un espai comunicatiu en català

09 / 02 / 2016 | Intersindical

El Manifest impulsat per Enllaçats el passat mes d’octubre ha rebut actualment el suport de 129 col·lectius (mitjans, entitats, sindicats, partits polítics i corporacions públiques) i té darrere la signatura de més mig miler de persones, d’entre les quals personalitats importants del món cultural, polític i dels mitjans de tots els territoris de parla catalana.

La xarxa d’entitats per la llengua ha anunciat pel Sant Jordi de 2016 accions descentralitzades a diferents ciutats del domini lingüístic per reclamar el bastiment d’un espai de comunicació en català i la unitat d’acció en defensa i valorització de la llengua comuna.

Enllaçats fa una valoració positiva de la campanya d’adhesions per la reobertura de RTVV i per la reciprocitat dels canals en la nostra llengua dins d’un espai audiovisual comú.

La plataforma té previst d’ampliar el suport a aquesta reivindicació i poder encetar una sèrie de reunions amb representants dels governs i institucions oficials del País Valencià, Catalunya, Illes Balears, Catalunya Nord, Aragó, Andorra i l’Alguer. Enllaçats per LLengua creu que els canvis polítics dels passat mes de maig deuen ajudar a una percepció més favorable d’aquestes qüestions.

Aquesta és una campanya de llarga durada i a tot el territori. Enllaçats s’ha proposat treballar durant tot aquest curs en aquesta campanya per un ESPAI DE COMUNICACIÓ EN CATALÀ, a tot el territori i comptant amb la participació del màxim de professionals de la comunicació i responsables polítics per dur endavant aquest objectiu.

A més, Enllaçats per la Llengua anuncia noves accions reivindicant aquest espai audiovisual comú i la unitat de la llengua en diverses ciutats d’arreu el domini lingüístic per la Diada de Sant Jordi, que es detallaran pròximament.

Relació de les entitats que han signat el manifest