Enllaçats per la unitat de la llengua al País Valencià

01 / 06 / 2016 | Intersindical

La plataforma d’Enllaçats per la Llengua, formada per una xarxa d’entitats d’arreu del domini lingüístic, considera desafortunat el comunicat conjunt signat entre l’Acadèmia Valenciana de la llengua i l’entitat secessionista de la RACV (Reial Acadèmia de Cultura Valenciana).

Enllaçats creu que és un error posar en peu d’igualtat una acadèmia com l’AVL, legitimada estatutàriament com a ens normatiu del valencià, amb una entitat que, subvencionada per governs autonòmics i locals anteriors, ha atiat durant dècades la conflictivitat envers la llengua pròpia dels valencians i valencianes, defensant posicions acientífiques i dimonitzant la necessària col·laboració cultural entre els territoris de parla catalana.

Precisament quant a aquest darrer apartat, la xarxa d’entitats troba a faltar en el redactat alguna declaració a favor de la unitat de la llengua catalana, que no deixés cap mena de dubte que l’acostament entre ambdós col·lectius no representa cap perill per a desfer tot el camí avançat durant molts d’anys per a la normativització del valencià des de les universitats valencianes.

Enllaçats per la Llengua no creu que dit acord vagi en benefici de la societat valenciana ni que apel·li a cap “pau lingüística”, quan tot el món acadèmic no en té, cap de dubte sobre la filiació del valencià, que al comunicat es refereix moltes voltes com a “llengua valenciana”.

Finalment, des de la plataforma sí apel·lem a la superació d’aquest estèril debat, treballant per la plena normalització del valencià, implementant polítiques reals que fomentin el seu ús social, recuperar mitjans de comunicació públics en llengua pròpia i treballar conjuntament amb l’Institut d’Estudis Catalans, institució que vetlla pel català a tot el domini lingüístic per decret llei, la xarxa Vives d’universitats i l’Institut Ramon Llull.