Solidaritat i pau

Aisha, llibertat!

09 / 11 / 2017 | Intersindical

El 8 de març de 2014, Aisha, una jove canària de 22 anys, va ser interceptada per dos policies secrets a Las Palmas (Gran Canària) mentre realitzava una pintada contra l’atur juvenil: “70% atur juvenil a les Canàries. Organitza’t i lluita “.

Al llarg d’aquests tres anys, es va dictar una sentència de quatre mesos de presó per Aisha per una suposada “resistència a l’autoritat”. En principi no tenia antecedents i no podia ser empresonada, però una infracció de trànsit, del tipus penal, va reobrir el seu expedient i llavors les autoritats si van trobar motius per ficar-la a la presó.

Aisha és una coneguda militant en Alternativa Nacionalista Canària (ANC), el partit independentista canari, és militant de la Intersindical Canària, participa en brigades internacionalistes i la seva mare és una figura històrica en l’àmbit sindical i en la lluita pels drets de la dona .

Per tot això les organitzacions signants volem expressar el següent:

-Que estem davant un clar cas de persecució política i sindical cap a una militant que lluita per una societat lliure sense explotats / des ni explotades, i que aquesta és la raó per la qual està persona ha estat condemnada a 4 mesos de presó.

-Que està detenció s’emmarca dins d’un context de persecució absoluta cap a la dissidència política i social tal com hem vist amb Alfon a Madrid, amb peticions d’anys de presó a sindicalistes a Euskal Herria, la llei mordassa i un llarg etcètera.

-Que aquesta detenció s’emmarca dins d’un context de repressió i persecució de la dissidència política i social, amb l’empresonament de persones lluitadores com Andrés Bódalo i Alfon, amb peticions d’anys de presó a sindicalistes per defensar unes condicions de vida dignes per a la classe treballadora, amb la llei mordassa, amb la restricció dels drets socials i civils, amb la repressió violenta de les mobilitzacions socials i la vulneració per part de l’Estat espanyol dels més elementals drets democràtics de la ciutadania com està succeint a Catalunya.

-Que els sindicats signants ens comprometem a ajudar en el que siga necessari als / les companys / es de lluita d’Aixa, per aconseguir la seva llibertat com més aviat millor.

Signants: ELA i LAB d’Euskal Herria, IAC, CSC i COS de Catalunya, Confederació Intersindical Galega i CUT de Galiza, CUT d’Aragó, CSI Asturies, Intersindical Valenciana i Confederació Intersindical