Dia per la despatologització de les identitats trans

Intersindical Valenciana dóna suport a les accions convocades per Lambda

20 / 10 / 2015 | Intersindical

Adjuntem el comunicat de Lambda

Enguany volem que l’acte de commemoració del dia 23 d’octubre, dia Internacional per la Despatologització de les Identitats Trans, estiga carregat d’optimisme en les nostres reivindicacions respecte a les persones trans.

És el moment de retornar, per fi,  part de la dignitat robada a les dones i homes trans, un dels sectors socials més discriminats en diferents àmbits com el social, mèdic i laboral.

Fa unes setmanes, el govern Valencià anunciava que durant el primer semestre de 2016 s’aprovarà Llei Integral de Transsexualitat. I, en breu, s’engegarà un grup de treball amb col·lectius, experts i membres de diverses conselleries per a començar a crear el contingut d’aquesta llei.

I ho volem celebrar el proper 23 d’octubre a les 19:30 a la plaça de l’ajuntament amb tu.

Porta el teu desig per a les dones i homes trans i entre totes i tots els farem volar trencant l’estigma, la discriminació, exclusió social, etc de les persones trans.
Així i tot, desde Lambda continuarem reivindicant que l’Organització Mundial de la Salut (OMS) elimine les identitats trans del seu catàleg de malalties DSM (Manual Diagnòstic i Estadístic dels Trastorns Mentals).

Perquè considerar malaltes a les persones trans, suposa un atac contra el dret al lliure desenvolupament de la personalitat.

Vine perquè la causa Trans també és teua!