Moviments socials

Es presenta la Plataforma de Defensa de l’Estat del Benestar i els Serveis Públics

Més de 40 entitats, entre sindicats, organitzacions i plataformes, han creat el nucli constituent de la Plataforma de Defensa de l’Estat del Benestar i els Serveis Públics al País Valencià.

27 / 03 / 2012 | Intersindical

Aquestes organitzacions representen un extens teixit social, ja que cada una de les plataformes engloben al seu torn diverses associacions i entitats del seu sector, de manera que estem en realitat parlant de centenars d’associacions.

El País Valencià ocupa l’última posició en la classificació de desenvolupament dels serveis socials

La plataforma naix per la necessitat d’impulsar i de coordinar les diverses mobilitzacions que han protagonitzat les anteriors organitzacions. El deteriorament dels serveis públics, la manca de recursos del govern valencià, així com els pròxims anuncis de retallades a escala estatal estan en la base de la coordinació d’entitats i de mobilitzacions.
La iniciativa s’emmarca en una dinàmica de creació de plataformes de característiques semblants en altres territoris de l’Estat, com ara Madrid, Catalunya o Illes Balears, entre altres comunitats.
En l’acte de presentació, la plataforma ha afirmat que “el País Valencià s’està situat en la cua de la prestació de serveis bàsics”, tal com expressa l’Índex de Desenvolupament dels Serveis Socials 2012 publicat per l’Associació Estatal de Directors i Gerents de Serveis Socials, on s’afirma que “La Comunitat Valenciana ocupa l’última posició en la classificació de les comunitats autònomes en el desenvolupament del seu sistema de serveis socials, amb una qualificació d’irrellevant i una puntuació global de només 0,80 punts sobre 10”.
En el mateix sentit, les entitats de la plataforma han denunciat que en sanitat el País Valencià mostra un dels índexs més baixos de la despesa pública per capita, i la retirada dels programes de compensatòria en ensenyament, tot i que tenim un dels índexs de fracàs escolar més alt de tot l’Estat.
La plataforma considera fonamental el manteniment de l’estat del benestar i que és perfectament possible garantir els serveis públics de manera sostenible sense retallades, copagaments ni privatitzacions, ni disminucions de qualitat.
Finalment, les entitats i organitzacions presents en l’acte de presentació de la plataforma han expressat el suport a la convocatòria de vaga general realitzada pels sindicats el proper dijous 29 de març com a instrument de defensa dels drets laborals i socials.
ADHESIONS formalitzades fins al 27 de març:
A CONTRACORRENT, ACCIÓ CULTURAL DEL PAÍS VALENCIÀ, ACDESA, ALIANZA EN DEFENSA DEL SISTEMA PÚBLICO DE SERVICIOS SOCIALES PV, ASOCIACIÓN UNIFICADA DE GUARDIAS CIVILES, ATTAC PV, APOSTA JOVE, UGTPV, CAMPUS JOVE, CAVE-COVA, CA REVOLTA, COL-LECTIU LAMBDA, CCOOPV, COORDINADORA VALENCIANA DE ONGD, ESCOLA VALENCIANA, FACUA, FEDERACIÓN DE AMPAS VALENCIA (FAPA), FEDERACIÓN DE VECINOS DE VALENCIA, HERMANDAD OBRERA DE ACCIÓN CATÓLICA (HOAC), ISCOD, INTERSINDICAL VALENCIANA, INTERSINDICAL JOVE, JOC, JOVES D’ACCIÓ, PLATAFORMA PER LA SALUT MENTAL, PLATAFORMA PER L¿ENSENYAMENT PÚBLIC, PLATAFORMA EN DEFENSA Y MEJORA DE LA SANIDAD PÚBLICA, PLATAFORMA VALENCIANA DE DRETS SOCIALS, COORDINADORA DE PLATAFORMAS EN DEFENSA DE LA LEY DE DEPENDENCIA DE LA CV, PLATAFORMA D¿AFECTADES HIPOTEQUES, PAU I SOLIDARITAT, SECREATARÍA DE JOVENTUT CCOOPV, SINDICATO UNIFICADO DE POLICIA, SINDICATO DE POLICIA DE UGT, SINDICATO DE POLICIA DE CCOO, UNIÓN DE CONSUMIDORES DE LA CV - UCE, UNIÓN DE GUARDIAS CIVILES, UNIÓN FEDERAL DE POLICÍA, UNIÓ DE LLAURADORS I RAMADERS DEL PAÍS VALENCIÀ, UPA, UPTA