Alternatives

Intersindical considera que el cardenal Cañizares se situa al marge de la llei

Intersindical Valenciana considera les declaracions de Cañizares sobre la Llei de transexualitat de la Generalitat com un atac a l’estat dret, la Constitució espanyola, la declaració dels drets humans, la igualtat entre les persones i la separació entre l’esglèsia i l’Estat.

05 / 01 / 2017 | Intersindical

Per al Sindicat, aquestes noves declaracions sobre la Llei de transexualitat del cardenal Cañizares són una mostra més del seu tarannà antidemocràtic i allunyat dels principis i valors que han de regir qualsevol societat democràtica. Les valencianes i valencians no necessitem ni volem que personatges, com aquest senyor, que ningú no ha triat democràticament, ens diguen continuament com ens hem de comportar, com hem de viure o com hem d’educar a les nostres filles i fills.

Per això, des de la Intersindical Valenciana valorem positivament que el Consell de la Generalitat haja aprovat la Llei de transexualitat que n’és una reivindicació històrica del col·lectiu LGTBi i de totes aquelles persones que defensen la igualtat, la fraternitat i la llibertat en una societat avançada. A més, volem assenyalar que el País Valencià ha estat el primer territori de l’Estat que ha posat en marxa una llei com aquesta que pretén acabar amb dècades de patiment i marginació de les persones transexuals.

El Sindicat també valora positivament la posada en marxa d’un protocol per garantir el dret a la identitat i expressió de gènere i intersexualitat en els centres educatius públics. Un protocol que s’hauria d’implementar no només en els centres públics sinó també en tots els centres sostinguts amb fons públics.