Alternatives

Intersindical Valenciana participa congrés ISTA (Aragó)

23 / 09 / 2014 | Intersindical

Una representació de la Intersindical Valenciana ha participat en el congrés extraordinari de la Intersindical de Treballadores i Treballadors d’Aragó (ISTA). Aquesta intersindical és el fruit de la confluència de tres organitzacions sindicals, SF-i, STEA-i i SOMOS-ASSA.  Una trentena de delegades i delegats dels tres sindicats van participar en el Congrés que va tindre lloc a Saragossa el passat dissabte 20 de setembre de 2014.

Els principals fins de ISTA són:
• Defensar els interessos econòmics, professionals i sociopolítics dels treballadors i treballadores.
• Exigir una legislació que reculli els drets conquistats en les seves lluites dels treballadors i treballadores.
• Reclamar la participació, gestió i control efectius per part de treballadors i treballadores en tots els sectors socials.
• És un objectiu prioritari per a la Intersindical de Treballadors / es de Aragó la lluita contra qualsevol element privatitzador del públic.
• Treballar potenciant totes i cadascuna de les peculiaritats específiques d’Aragó.
• Propiciar i exigir la renovació, perfeccionament i la formació permanent dels treballadors i treballadores, a més d’una adequada formació inicial.
• Desenvolupar una activitat sociopolítica, conjuntament amb altres moviments socials, contribuint així a l’avanç de valors positius com la solidaritat amb els pobles, l’ecologisme, l’antimilitarisme ...

A més, en el Congrés van estar presents altres organitzacions sindicals d’Aragó que van saludar el naixement d’ISTA. Entre aquestes es troben: SOA, CATA o CUT.
Intersindical Valenciana va saludar l’enfortiment d’ISTA i del sindicalisme de classe que suposa i va proposar aprofundir en les relacions de totes dues organitzacions en aquest moment d’ofensiva antisindical i neoliberal que patim.