A casa nostra

11 de maig, 16 aniversari de la Intersindical Valenciana

Intersindical Valenciana celebra el 16 aniversari de la seua constitució que va tindre lloc un l’11 de maig de 2002, a l’emblemàtic Institut Benlliure de la ciutat de València.

10 / 05 / 2018 | Intersindical

Aquell dia més de 300 persones que representaven als tres sindicats impulsors es van reunir per donar un pas endavant en la construcció d’una alternativa sindical de classe, valenciana, feminista, autònoma i assembleària que servira per defensar els interessos de les treballadores i treballadors valencians. Aquells tres sindicats han canviat des d’aleshores, s’han transformat en nous sindicats que, junt a les noves incorporacions, han convertit la Intersindical Valenciana en un referent en diversos sectors laborals (ensenyament, sanitat, administracions públiques, sector públic instrumental, universitats…) i en les lluites socials i laborals arreu del País Valencià.

La Intersindical Valenciana fa 16 anys però els sindicats que hi formen part tenen una història més antiga. L’STEPV ha complit 40 anys, el PUT -ara STM- la vintena i el STA -ara STAS- té quasi 30 anys. Per tant, la nostra organització, malgrat la seua joventut, té una llarga trajectòria i experiència al moviment sindical del nostre país. I no només això, tenim una gran implicació i inserció en el teixit social i associatiu a totes les nostres comarques. Ara mateix, la nostra estructura està formada pels sindicats:

• STEPV (ensenyament)
  • STAS (administracions i serveis públics)
  • Intersindical Salut
  • STM (metall)
  • STICS (indústria, comerç i serveis)
  • Sindicat Ferroviari
  • CAT-PV (Col·lectiu Autònom de Treballadores i Treballadors del País Valencià)
  • Sindicat de Treballadors per la Unitat de Classe – TUC (transport)
  • Organització Sindical Unitària de Treballadors i Treballadores – OSUT (àmbit privat de les comarques de Castelló).
  • Intersindical Jove
  • Sindicat de Persones Pensionistes i Jubilades

La nostra representació és de 582 delegades i delegats, un 2,099%. Ara bé, com hem dit, tenim una forta presència a sectors molt concrets, especialment de les administracions i empreses públiques valencianes. I tot, malgrat un sistema electoral i un finançament que afavoreix el bisindicalisme. Una representació que canviaria ràpidament amb un sistema electoral més participatiu, plural i democràtic.

La Intersindical Valenciana aposta per:

• la defensa dels drets laborals, socials i econòmics de les treballadores i treballadors valencians, incloses les persones nouvingudes;
  • la defensa d’uns serveis públics de gestió pública i democràtica que siguen garants dels drets socials i servesquen per superar les desigualtats socioeconòmiques de la població;
  • el dret a una vivenda digna, a la salut pública i universal, a una educació pública de qualitat, a la salut en el treball i a una pensió publica i digna.
  • la necessitat d’un canvi en el model productiu, generador i distribuïdor de riquesa, menys depenent del turisme, respectuós amb el sectors tradicionals i a l’hora, sostenible i basat en R+D+I.
  • la defensa d’un Marc Valencià de Relacions Laborals i de Protecció Social que servisca per configurar unes relacions laborals pròpies en base a la nostra realitat socioeconòmica i que potencie les polítiques actives d’ocupació per la generació de treball estable i de qualitat.
  • la lluita per acabar amb les desigualtats per raó de gènere, orientació sexual, edat o procedència en el món laboral i en conjunt de la societat.
  • la cooperació i la solidaritat internacionalista amb les organitzacions sindicals de l’estat i d’arreu del món.
  • la defensa de la plena normalització lingüística i de l’autogovern del País Valencià.

Un dels objectius més immediats és consolidar i augmentar la nostra representació sindical en tots els àmbits funcionals i territorials en el període electoral que es concentra al llarg dels propers mesos. La primera contesa electoral serà el 6 de juny en les eleccions sindicals de la sanitat pública valenciana.

Per altra part, Intersindical Valenciana està immersa en diversos processos de lluita per combatre l’atur, la precarietat i l’exclusió social que caracteritzen el mercat laboral valencià i estatal. És per això que estem participant en les mobilitzacions del moviment de pensionistes, donem suport al moviment feminista per acabar amb la violència contra les dones i la seua discriminació en el món del treball i estem impulsant l’espai unitari no + precarietat per fer front a les polítiques neoliberals que empobreixen les treballadores i treballadors i condicionen el futur de la nostra societat que ha convocat una Marxa contra la precarietat entre el 19 i el 27 de maig que acabarà amb una gran manifestació a Madrid diumenge 27 de maig.