Vaga general 14-N

14N – Omplim els carrers de dignitat, fem vaga pel demà!

12 / 11 / 2012 | Intersindical

Davant la vaga general, els i les estudiants tenim molt a dir. Som joves als quals els causants de la crisi ens han robat el futur, i damunt ens ho volen fer pagar. Sense una educació digna, amb l’alerta constant del model privatitzador que estan duent a terme i sense perspectives de trobar una feina dins del mercat precari al que ens estan abocant, cal que els i les joves del País Valencià els hi plantem cara.

L’augment desmesurat de les taxes universitàries d’enguany (que sembla sols ser el principi), la massificació de l’estudiantat a les aules o barracons, el deute creixent amb universitats i instituts, l’eliminació de batxillerats, l’aplicació del decret del plurilingüisme (que sols busca minimitzar la ja pobra docència en valencià), la reducció de les beques, l’increment de les comissions i la reducció dels serveis en general. L’acomiadament de professorat, la seua reducció del salari, la criminalització cap al funcionariat, i els intents de controlar l’autonomia universitària per banda dels partits polítics.. són motius suficients perquè centres i facultats tanquem el 14 de novembre per protestar davant la precària situació.

Tot açò no busca més que abocar l’educació pública cap a una necessitat de privatitzar els seus serveis i dependre dels mercats financers i les grans empreses. Des del procés de Bolonya que s’ha iniciat un camí on es busca canviar la concepció d’instituts i universitats encarades a la societat i la formació per un altre de simples productors de mà d’obra. Amb la crisi s’ha accelerat aquest procés, i açò no ha fet més que començar.

És per això que cal unir forces i crear lligams entre tots els sectors afectats. Cal que abandonem l’individualisme imperant en aquesta societat, perquè el que estan intentant és desfer l’Estat del Benestar a fi d’enriquir-se de nosaltres. Els i les estudiants fem la nostra aposta pel demà, perquè volem una educació pública, democràtica i valenciana, amb un futur laboral digne i un sistema de govern lliure de corruptes al servei de les grans empreses.

Ens cal la solidaritat de tots i totes, aquesta vaga és pel nostre futur!
El 14 de novembre ningú a les aules del País Valencià!