Mobilitzacions

Crida a la mobilització per al 24 i 27 d’octubre: si ens movem, ho canviem tot

Des del passat mes de maig, plataformes, organitzacions de la societat civil, sindicats i partits hem vingut compartint la necessitat de rellançar la mobilització social de manera general, unitària i transversal.

19 / 09 / 2018 | Intersindical

Començarem amb accions descentralitzades en tot l’Estat espanyol el 24 d’octubre.  Tot seguit, el dia 27, realitzarem una acció conjunta estatal a Madrid, que partirà de la Glorieta d’Atocha a les 18.00 hores.

Amb l’excusa de la crisi, i també abans, s’han aplicat mesures contra el medi ambient, retallades de drets socials, laborals i polítics, com ara la Llei Mordassa, que ens han arrossegat a la precarietat i la desigualtat. La corrupció sistèmica s’ha mostrat com una eina més per a desposseir a la gent i afavorir les elits i ens ha portat a una situació insostenible.

Gran part de la ciutadania, les organitzacions feministes, sindicals, ecologistes, d’esquerres o les marees, malgrat tots aquests anys de lluita i mobilització, seguim veient com la situació es manté. Els avanços són molt lents i fins i tot empitjora i creix la incertesa enfront del futur, per la qual cosa creiem que torna a arribar el moment d’organitzar-nos, unir-nos i caminar juntes, per a espentar i que les coses canvien a favor de la majoria social treballadora i de les capes populars.

Volem que els  governs sàpien que estem unides i que no anem a permetre que ens utilitzen més. Els nostres objectius bàsics són els següents:

Redistribuir riquesa. La riquesa ha d’estar al servei de la població per a cobrir els seus drets. Per a açò exigim:

1. Impostos progressius i solidaris perquè pague més qui més té.
  2. Una lluita eficaç contra l’evasió i l’elusió d’impostos.
  3. Sancions fermes tant a bancs com a intermediaris que faciliten la fugida de la riquesa del país a paradisos fiscals.
  4. Una Banca Pública al servei de la ciutadania i controlada per aquesta.
  5. L’eliminació de l’article 135 de la Constitució: les persones primer, per la justícia fiscal i social.
  6. Expropiació dels sectors estratègics de l’economia.

Conquistar drets. No ens conformem amb recuperar els drets perduts per l’austericidi; a més exigim:

1. La derogació de les reformes laborals.
  2. El blindatge dels drets socials en la Constitució:
    • Els Serveis Públics són els que garanteixen els drets essencials de les persones i per açò cal revertir les privatitzacions del Sector Públic.
    • Sanitat de qualitat, pública, laica i universal per a tots els habitants, amb independència del seu estatus jurídic: Derogació de la Llei 15/97.
    • Educació de titularitat i gestió públiques, gratuïta en tots els seus nivells, inclusiva, democràtica i de qualitat des del naixement i per a totes les persones. Exigim la derogació immediata de la LOMCE, el Pla Bolonya i el Decret 3 + 2. Invertir almenys el 7% del PIB en Educació.
    • Que l’habitatge siga un dret, no un negoci: paralització per Llei dels desnonaments sense alternativa a les famílies vulnerables; ampliació dels parcs d’habitatges públics en lloguer i intervenció en el mercat del lloguer per a frenar l’especulació; enfront de les execucions hipotecàries, dació en pagament retroactiva i mesures indemnitzatòries a les famílies per l’estafa immobiliària.
    • Derogació dels aspectes regressius de les reformes de les pensions; en particular, la supressió del factor d’empobriment, mal anomenat factor de sostenibilitat; manteniment del sistema públic de pensions recorrent als pressuposts generals per a garantir-ho; pensions públiques revaloritzades anualment segons l’IPC real, amb clàusula de revisió que garantisca el poder adquisitiu i revisió urgent de la congelació dels últims 10 anys.
    • Llei de Dependència que no deixe a ningú arrere i amb inclusió plena de les persones amb diversitat funcional.
    • Transport públic, social i sostenible basat en el tren, la marxa a peu i la bicicleta, amb les altres maneres i mitjans com a complementaris.
  3. Igualtat de salaris entre homes i dones, siguen migrants o no.
  4. Revaloració dels salaris per a tenir una vida digna.

Recuperar el Planeta

1. Per un món rural viu, fonamentat en models agroecològics sostenibles que permeten l’accés a una alimentació sana, saludable i respectuosa amb el medi ambient, que promoga les economies socials i solidàries i defense una vida rural digna, sense cap repressió ni anacròniques mesures punitives. (Forges, El Calabacino)
  2. Per un nou model energètic, de gestió pública que potencie les energies renovables i el tancament escalonat de les centrals nuclears, segons arriben al final del seu permís d’explotació del 2020 al 2024. També demanem la derogació dels permisos a les grans obres incompatibles amb l’entorn i el cessament de la política extractivista, com la mina d’urani del Retortillo a Salamanca o els projectes de macrogranges.
  3. Moratòria de les obres de l’AVE i increment de les inversions en els trens de rodalies i regionals.
  4. EN DEFENSA DELS NOSTRES RIUS I PER L’AIGUA PÚBLICA: Detindre els processos de deteriorament, apropiació i sobreexplotació de rius i aqüífers, reduir les demandes d’aigua, així com la revisió d’aquelles infraestructures hidràuliques obsoletes, en desús o insostenibles. Revertir els processos de mercantilització i privatització dels serveis de proveïment i sanejament de l’aigua, garantir el Dret Humà a l’Aigua.

Per una Vida digna. No només desitgem recuperar qualitat de vida, sinó exigim una vida digna:

1. Volem viure en harmonia i respecte mutu i amb la naturalesa.
  2. Volem que se’ns garantisca l’existència d’una Renda Bàsica.
  3. Volem la derogació de la Llei Mordassa i de les lleis i normes que impedeixen la llibertat d’expressió.
  4. Volem una política migratòria que permeta la lliure circulació de les persones i que garantisca tots els drets a les persones migrants. Subscrivim les reivindicacions bàsiques de la campanya “El racisme ens tanca”: derogació de la Llei d’Estrangeria, despenalització de la venda ambulant, tancament dels CIE, papers sense contracte, empadronament sense domicili, nacionalitat sense examen i sanitat per a totes.
  5. Volem conciliar la vida familiar i la vida laboral, amb coresponsabilitat de les cures.
  6. Volem que la constitució arreplegue el dret a decidir de les dones sobre el seu cos, garantint la interrupció lliure de l’embaràs, despenalitzat, sense tuteles, sense obstacles i en la sanitat pública.