Marxes 22-M

29N, tothom al carrer!

27 / 11 / 2014 | Intersindical

Intersindical Valenciana participa en les Marxes de la Dignitat

El 2014 ens trobem davant d’una situació extremadament difícil, una situació límit, d’emergència social, que ens convoca a donar una resposta col•lectiva i massiva de la classe treballadora, la ciutadania i els pobles

Milions de treballadors i treballadores es troben sense feina. Tenir unes mans per treballar; tenir una carrera acabada; disposar de la teva capacitat tant manual com intel•lectual i no trobar una feina digna és humiliant. S’està desaprofitant el talent col•lectiu d’una societat, hipotecant indefinidament el seu futur. Els treballadors i treballadores no es mereixen aquest atropellament a la nostra dignitat col•lectiva.

Centenars de milers de famílies han perdut casa seva. No hi ha res més inhumà que desallotjar una família de la seva llar, només per alimentar la voracitat insaciable d’uns banquers sense escrúpols. Banquers als que els estats serfs de la Troica alimenten a costa d’empobrir encara més a la classe treballadora i a les persones més indefenses.

Mentrestant, la patronal, aprofitant el drama de l’atur massiu, baixa els salaris i empitjora les condicions de treball a les persones que encara tenen una ocupació. Treballadors i treballadores que, davant la difícil situació, no poden ni tan sols qüestionar el seu paper de mers explotats i explotades pel capital. El sistema intenta obligar-nos a mostrar agraïment als empresaris, convertits pel sistema en benefactors de la societat. És hora de repartir el treball i la riquesa, i que les persones treballadores puguin sentir propietàries del seu futur.

La nostra joventut no té possibilitat de forjar un projecte de vida digne amb les actuals polítiques i es veu abocada a buscar-se la vida a l’estranger com abans van fer els nostres pares i avis.

Diem no a un sistema patriarcal que ens arrossega a èpoques del passat, llevant-nos el dret a decidir sobre els nostres cossos, negant-nos la capacitat per decidir sobre si volem o no ser mares, provocant la tornada a les llars per dedicar-nos a la criança.

Estem patint les polítiques executades pel govern del PP al dictat de la Troica (Fons Monetari Internacional, Banc Central Europeu i Comissió Europea), consistents en el robatori de drets i l’empobriment generalitzat de la majoria social. Aquestes polítiques que es fonamenten en el pagament d’un deute il•legítim que no han contret els ciutadans i ciutadanes, són producte de l’especulació bancària i els excessos dels diferents governs.

Privatitzen el rendible mentre ens retallen el pressupost en salut, educació, dependència, transports públics, aigua, energia, comunicacions, serveis socials, etc .., la qual cosa redunda negativament en els nostres drets ciutadans. Riuen dels nostres majors que pateixen una enorme pèrdua del seu poder adquisitiu, mentre veuen com els seus estalvis de tota la vida estan segrestats per l’estafa bancària de les preferents i altres productes financers delictius.

El govern del PSOE, amb el suport del PP, va modificar l’article 135 de la Constitució perquè es prioritze el pagament del deute davant els drets i necessitats de les persones. El van justificar dient que havíem viscut per sobre de les nostres possibilitats i que calia ser austers i, per tant, era imperatiu retallar el dèficit. No obstant això, no hi ha hagut cap retallada a l’hora d’injectar desenes de milers de milions d’euros per salvar els bancs i especuladors. Ens volen fer empassar un “Tractat de Lliure Comerç” entre la UE i EUA (TTIP) que es negocia secretament i que beneficia les grans multinacionals a costa del poble.

Estan aprofitant la crisi per retallar drets. Aquestes polítiques de retallades estan causant sofriment, pobresa, fam i fins i tot morts i tot perquè la banca i els poders econòmics segueixen tenint grans beneficis a costa de les nostres vides.

Perquè ens han robat la llibertat. Al capitalisme li sobren les llibertats i els drets de la majoria social. És un sistema que busca exclusivament el benefici privat d’uns pocs i que ens porta inexorablement a una catàstrofe mediambiental i social d’abast incalculable.

Per a la majoria social aquesta crisi-estafa està significant un gegantesc drama humà. No obstant això, per a una insignificant minoria suposa un gran negoci. I quan es protesta, sempre obtenim la mateixa resposta: la repressió i criminalització del sindicalisme de classe i dels moviments socials. És un sistema que necessita la repressió per mantenir-se i que ha de ser superat amb la lluita al carrer.

La descomposició del règim sorgit de la Constitució del 78 es fa evident a causa dels mateixos elements presents en el seu naixement, el qual va tenir lloc en contra del poble, està corroït per la corrupció i no té cap legitimitat. Els drets i llibertats ens han estat robats per afavorir els interessos d’una minoria i assegurar els seus beneficis, els mateixos que ens han portat a aquest estat d’excepció social, a base de desmantellar l’educació i la sanitat públiques, de reduir dràsticament les pensions de la gent gran, d’apoderar dels nostres habitatges i de tancar empreses, i acomiadar milers de treballadores i treballadors.

Els diferents governs se situen fora de la legalitat, converteixen en negoci els drets que tant van costar conquistar i sustenten la corrupció, un fet generalitzat però no independent del sistema econòmic, que forma part de l’estructura mateixa d’aquesta societat i és indispensable per al seu desenvolupament . Tant els corruptors com els que es deixen corrompre formen part d’aquest sistema injust de producció i distribució de la riquesa.

Cridem als pobles a que exerceixin la seva sobirania, alçant la seva veu de baix a dalt, democràticament, per construir un procés constituent que garanteixi realment les llibertats democràtiques, el dret a decidir i els drets fonamentals de les persones.

Des de la MARXA DE LA DIGNITAT, considerem que és important articular una mobilització unitària, massiva i contundent contra les polítiques que atempten contra els drets humans i la justícia social.

Una mobilització contra el pagament del deute, per l’ocupació digne, per la renda bàsica, pels drets socials, per les llibertats democràtiques, contra les retallades, la repressió i la corrupció, per una societat d’homes i dones lliures, una mobilització contra un sistema, un règim i uns governs que ens agredeixen i no ens representen.

Exigim, per tant, que se’n vagen. Que vagen els governs de la Troica, tots els governs que retallen drets socials bàsics.

Per això fem una crida a omplir de dignitat i rebel•lia per omplir els carrers el proper 29N. Fem una crida a omplir de dignitat i rebel•lia els carrers amb la mobilització de les treballadores i treballadors i del la societat en defensa d’una vida digna per a les persones.

PA, TREBALL, SOSTRE I DIGNITAT
NO AL PAGAMENT DEL DEUTE
NI UNA RETALLADA MÉS
NO AL TTIP
FORA ELS GOVERNS DE LA TROICA
PA, TREBALL I SOSTRE PER A TOTS I TOTES

Manifestacions
Alacant. Escales de l’IES Jorge Juan. 18 hores
València. Plaça de Sant Agustí. 18 hores.
Dénia. Estació del Tren. 12 hores.
Castelló. Concentració Quatre Cantons. 19 hores.