Sindicalisme

CAT denuncia els acomiadaments de personal en ACSUD-Las Segovias

Comunicat del CAT d’ACSUD Las Segovias del País Valencià, davant l’acomiadament massiu dels nostres companys i companyes.

24 / 01 / 2012 | Intersindical

Malgrat la desagradable situació que se’ns va plantejar a partir del 18 de juny passat, data en què se li van retirar els poders al nostre coordinador, i en què vam deixar de controlar els comptes bancaris dels projectes, hem intentat seguir exercint les nostres funcions de la manera més responsable possible, tractant de garantir en tot moment el compliment dels compromisos que l’associació, a través dels projectes, havia assumit amb altres organitzacions, del Nord i del Sud.

Durant aquests últims mesos, qui fins ara érem treballadores i treballadors d’ACSUD Las Segovias al País Valencià hem patit una successió d’agressions, sancions, amenaces i violacions dels nostres drets laborals que han posat en risc allò que considerem prioritari: la gestió adequada dels projectes de què érem responsables.
Finalment, el passat dilluns 9 de gener de 2012, vam ser acomiadades 7 de les 9 persones que estàvem treballant en aquesta territorial, sense previ avís i sense comptar amb el temps suficient per realitzar cap tipus de transició, ni poder alertar les nostres organitzacions sòcies. Aquesta situació, a més de la decisió institucional de traslladar forçosament els altres dos companys a Madrid, va causar que tots dos es troben actualment en baixa mèdica per depressió. Finalment, el nostre centre de treball va ser clausurat patronalment.
Considerem que aquesta irresponsable decisió posa en risc evident la gestió dels projectes en execució, fa malbé de forma irreversible la imatge de l’associació davant les nostres contraparts i fa pràcticament impossible donar continuïtat a les accions que s’havien posat en marxa des de la nostra organització territorial.
Sent conscients de tot aixó i coneixent la feble sensibilitat mostrada per la direcció d’ACSUR Las Segovias davant els processos de treball que estàvem gestionant, volem sol·licitar encaridament que es garantisca, per sobre de qualsevol altra consideració, el compliment dels compromisos assumits amb els pobles, comunitats i col·lectius amb què fins ara havíem treballat. Són elles les veritables protagonistes del nostre treball i en cap cas se’ls podria fer responsables del conflicte creat a l’interior de l’organització.
Amb aquest comunicat fem públic que –en contra de la que seria la nostra voluntat– no podem seguir assumint la responsabilitat de donar compliment a aquests compromisos de gestió.