Sindicalisme

CSIF, SI, USO i Intersindical recorreran davant del Suprem la sentència de TSJ-CV sobre participació

Els sindicats CSIF, Sindicat Independent, USO i Intersindical anuncien que recorreran davant del Tribunal Suprem la sentència del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana sobre la participació institucional.

21 / 07 / 2016 | Intersindical

Els sindicats van recórrer, per la via de drets fonamentals, el Decret 193/2015, de 23 de octubre del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 7/2015, de 2 d’abril, de la Generalitat, de participació i col·laboració institucional de les organitzacions sindicals i empresarials representatives de la Comunitat Valenciana i, en concret l’article 7, apartats 3, 4, 5, 6 y 8; art. 8; art. 9; art. 12, punt 1, apartats c), d), i e) i punt 2; art.15, punt 3; art. 21 i art. 25, del Annex, en considerar que vulneraven la llibertat sindical.

Els sindicats CSIF, SI, USO i Intersindical també ha recorregut aquest decret per la via ordinària i han demanat les Corts Valencianes i el Consell la seua derogació en considerar que beneficien a CCOO i UGT i suposen una vulneració del dret a la llibertat i igualtat sindical. Tant la llei com el decret serveixen per finançar dos sindicats i per apuntalar el bisindicalisme.

Ara, el TSJ-CV ha admés en part el recurs contenciós-administratiu en declarar nul l’article 9 per per vulnerar el dret fonamental contingut als articles 14 i 28.1 de la Constitució Espanyola però no ha admés la resta de demandes fetes.

Per aquestes organitzacions la Llei de Participació Institucional i el Decret 193/2015 que la desenvolupa suposen una clara discriminació sindical i vulneren el dret a la llibertat sindical per la qual cosa recorreran davant del Tribunal Suprem la sentència del TSJ-CV.

Els sindicats afirmen que la Constitució reconeix la llibertat de creació de sindicats i la llibertat d’aquests en l’exercici de la seua activitat, sense que les administracions públiques puguen interferir o alterar, amb la seua intervenció, la llibertat o igualtat en l’exercici de la seua activitat sindical o discriminar algun sindicat de manera arbitrària o irraonable. La Llei i el Decret de Participació Institucional són una clara interferència del Consell en la llibertat i igualtat sindical en primar dues organitzacions que només representen el 73% del món sindical.

CSIF, SI, USO i Intersindical afirmen que el Tribunal Constitucional va establir en sentència que la promoció dels treballadors s’atribueix per la Constitució Espanyola a tots els sindicats sense distinció i que tota actuació de l’Administració injustificadament limitada als sindicats més representatius incidirà en l’ordre competitiu. De fet, el Consell atorga beneficis econòmics que són privilegis exorbitants, pels quals se situen en millor posició, cosa que trenca qualsevol principi de competitivitat igualitària.

En la mateixa línia, des dels sindicats, s’afirma que l’actuació del Consell, a través del Decret 193/2015, suposa una desigualtat de tracte entre sindicats, desproveïda de l’objectivitat, justificació, proporcionalitat i raonabilitat exigibles, segons el Tribunal Constitucional, perquè aquesta diferència puga considerar-se acceptable.

CSIF, SI, USO i Intersindical discrepen de la sentència del TSJ-CV en considerar que estem davant d’una situació clarament injusta, il·legítima i injustificable que no té cap similitud en altres àmbits de representació política o institucional. És per tot açò, que continuaran defensant davant dels tribunals, les Corts Valencianes i el Consell la derogació de la Llei de Participació i del decret que la desenvolupa per garantir una veritable igualtat i llibertat sindical.