El moviment feminista critica el calendari de la Turia per masclista

19 / 12 / 2016 | Intersindical

Les dones feministes de la Comunitat Valenciana no volem callar i mirar cap a un altre costat davant l’espectacle lamentable del calendari 2017 publicat per la Cartelera Turia.

Ens dirigim a vostè, com a Director de la Cartelera Turia, per a indicar-li el nostre rebuig total al tractament de les dones en l’esmentada publicació satírica. Considerem que és una obligació ineludible ser radicals contra el masclisme. I les imatges que es publiquen al calendari són masclistes sense cap mena de dubte. La imatge grollera que projecta de les dones polítiques no té res a veure amb la seua activitat. No es tracta d’una sàtira sobre el seu treball. Són imatges en les quals únicament se les mostra com a objectes sexuals o centrant la seua activitat en l’àmbit de la sexualitat.

Publicacions així ens causen un profund cansament, però cal seguir denunciant una vegada i una altra que el masclisme més ranci apareix fins i tot en publicacions que es defineixen a si mateixes com a progressistes

Aquest escrit, representa una denuncia però també un recordatori que la llibertat d’expressió es veu sovint entelada per qui l’usen per a perpetuar la desigualtat cultural i social dels homes i les dones.

Per tant, la retirada de les imatges a les quals ens referim i les disculpes per haver-les publicades, seria el més raonable que podria fer la Cartelera Turia davant el desconcert i el rebuig que ha generat el seu calendari 2017.

ZERO RIALLES Al MASCLISME.

Signen aquest escrit, les següents associacions i col·lectius

AITANA, AMIT (Asociación de mujeres investigadoras y tecnólogas), AMUINCA (Asociación de Mujeres Inmigrantes de Castellón), Àrea de la Dona d’Intersindical, Asociación Clara Campoamor de Orihuela, Asociación Cultural de Jacarilla, Asociación E-Mujeres, Asociación Lobby Europeo CV, Asociación Mujeres Juristas Themis, Asociación Mujeres Separadas y Divorciadas, Asociación Nacional de jugadoras de Balonmano, Asociación por la Igualdad de Género de Castellón, Associació Dones Antígona, Associació Dones Clara Campoamor de la Vall d’Uixó, Associació per la Coeducació, ATTAC-PV, BPW SPAIN, CCOO-PV, Cercle feminista. Cultura per la igualtat, Círculo de Feminismos y LGTBI.PV, Clásicas y Modernas, Col.lectiu Dones Teulada, Diversitat LGTB Alacant, Dones amb Compromís, Dones lluitadores, Dones Xateba de Xàtiva, Escola de pensament feminista Amelia Valcárcel, EVAP/BPW Valencia, FADEMUR, Federació Dones Progressistes CV, Huellas Borradas de Mujer, IOCOVA (Asociación Profesional de Agentes de Igualdad de Oportunidades de la Comunidad Valenciana), Les Tirantianes de Gandia, Mujeres de Negro, Mujeres por la Igualdad de Calpe, Plataforma Feminista de Alicante, Red Feminista del Dret Constitucional, Secretaria Igualtat del PSPV-PSOE, Secretaría Perspectiva de Género de Podemos, Seminari Dones Grans, UGT-PV, Unitat d’Igualtat Universitat de València, Xarxa de Dones Les Marines, Intersindical Valenciana, Casa de la Dona, Associació de Dones de l’Alfàs del Pi.