Drets democràtics

El PSPV es compromet a reformar de la Llei de Participació Institucional en 2018

Manuel Mata, síndic del Grup Parlamentari del PSPV, considera necessària una reforma de la Llei de Participació Institucional inclusiva de la pluralitat sindical i empresarial.

05 / 12 / 2017 | Intersindical

En una reunió celebrada avui entre el síndic del Grup Parlamentari del PSPV i Daniel Matoses (CSI-F), Rafael Reig (Intersindical Valenciana), Fermin Palacios (SI) i Ismael Montero (USO), en representació de les respectives organitzacions sindicals, s’ha abordat la problemàtica sorgida per la publicació de la Llei de Participació Institucional (LPI) i el posterior reglament de desplegament.

Manuel Mata (PSPV), es compromet a negociar la reforma de la Llei de Participació Institucional

Per part de les organitzacions sindicals s’ha posat de manifest, com ja s’ha fet en altres ocasions, que la LPI constitueix una agressió a la llibertat sindical, en tant que exclou a la gran majoria de les organitzacions sindicals i empresarials de la participació institucional i de les ajudes destinades a aquesta finalitat. Una premissa, la de la Llei i del Reglament, que parteix d’un supòsit erroni; doncs ni l’ordenament jurídic, ni la pràctica quotidiana atribueixen aquest exclusivitat a determinades organitzacions, per molt representatives que aquestes siguen.

En aquest sentit s’ha plantejat que la reforma de la Llei ha de reflectir la realitat sindical i empresarial, prou més plural que la reconeguda originàriament, i facilitar aquesta participació institucional en funció de criteris objectius de representativitat, d’equitat i sense exclusions. Una argumentació que ha estat assumida pel síndic del Grup Parlamentari del PSPV, com a punt de partida per una futura negociació de la reforma de la LIP i del seu Reglament, que, tal i com ha manifestat expressament, s’iniciarà en el mes de gener de 2018.

Les organitzacions sindicals assistents a la reunió valorem positivament l’ambient conciliador i foment de consensos que ha presidit la reunió i, especialment, el reconeixement explícit de que la Llei de Participació Institucional va néixer amb defectes formals i materials, que cal esmenar, perquè aquesta llei siga realment una llei de participació institucional en el sentit ample del terme i respectuosa amb els valors democràtics de pluralitat i llibertat sindical.