A casa nostra

El sindicat aposta per dignificar el treball, les persones i el País

22 / 11 / 2016 | Intersindical

El seu V Congrés ha acordat treballar per promoure un gran acord social i ciutadà entre les diferents organitzacions sindicals, socials i ciutadanes, perquè les propostes de canvi no s’aturen si no que, al contrari, adquirisquen un fort impuls en defensa dels drets de la ciutadania i dels interessos valencians

Intersindical Valenciana demana al nou govern de la Generalitat Valenciana que aposte decididament i ràpida per unes polítiques al servei de les treballadores i treballadors i de la majoria de la població valenciana. Per fer-ho cal deixar enrere les polítiques neoliberals d’abstencionisme dels poders públics i prenga la iniciativa per configurar una nova realitat social i econòmica del nostre País, mitjançant la posada en marxa de plans estratègics que aborden en profunditat els veritables problemes.

Amb caràcter urgent, pensem que ja deuria estar fet, és vital l’elaboració d’un pla d’emergència social que done resposta a les necessitats dels col·lectius més desafavorits i en risc d’exclusió social en matèria de renda bàsica, habitatge i totes aquelles garanties que facen possible l’eficàcia del principi d’igualtat d’oportunitats.

Així mateix, pensem que s’imposa la necessitat d’un canvi en el model productiu, generador i distribuïdor de riquesa, menys depenent del turisme, respectuós amb el sectors tradicionals i a l’hora, sostenible i basat en R+D+I.

Paral·lelament a aquest nou model productiu cal l’establiment d’un Marc Valencià de Relacions Laborals i de Protecció Social que servisca per configurar unes relacions laborals pròpies en base a la nostra realitat socioeconòmica i que potencie les polítiques actives d’ocupació per la generació de treball estable i de qualitat.

Per una altra banda, es fa evident la necessitat de configurar uns nous serveis públics. Configuració que passa, en primer lloc, per recuperar la gestió dels serveis privatitzats, i apostar decididament, a continuació, per uns serveis públics potents, capaços de donar resposta a les necessitats d’una societat del segle XXI que pretén ser, per damunt de tot, justa, solidària i sense discriminacions.

Aquest procés de canvi que hem defensat i defensem, considerem que no pot dur-se d’esquenes a la societat i requerirà la seua participació activa. Per tant, reivindiquen que avui està igualment justificada la vertebració del teixit social, mitjançant la continuïtat de l’activitat de les plataformes, marees o coordinadores constituïdes al llarg de la crisi, com a elements de cohesió social i eines de participació o, fins i tot, de mobilització.

És per totes aquestes raons que, Intersindical Valenciana promourà un gran acord social i ciutadà entre les diferents organitzacions sindicals, socials i ciutadanes, perquè les propostes de canvi no s’aturen si no que, al contrari, adquirisquen un fort impuls que es concrete en una multiplicitat de propostes en defensa dels drets de la ciutadania i dels interessos valencians.

Arribats a aquest punt, la nostra acció sindical ha d’estar orientada a buscar la unitat, l’organització i la lluita de les treballadores i treballadors per construir, des de baix, un moviment social que siga el motor per aconseguir la dignificació del «treball», de les persones i la seua qualitat de vida i del País avançant en l’autogovern.