Vaga general 14-N

Els sindicats de les Administracions Públiques se sumen a la Vaga General

MANIFEST DE LA PLATAFORMA VALENCIANA SINDICAL I ASSOCIACIONS PROFESSIONALS DE EMPLEADES I EMPLEATS PÚBLICS EN RELACIÓ A LA VAGA GENERAL DEL 14N

12 / 11 / 2012 | Intersindical

Així mateix, les següents organitzacions UGT, CCOO, USAE, INTERSINDICAL VALENCIANA, STAJ-CV, CESM, USO, GESTHA, S. LLIURE CORREUS, UCESHA, de les que integrem la Plataforma Valenciana, cridem a secundar la Vaga General del proper 14 de novembre, deixant clar que el nostre suport no té cap condicionament partidista, ni persegueix altra cosa que no sigui fer veure als nostres governants, siguin del signe que siguin, el rebuig de tota la societat a unes polítiques agressives que ataquen greument els serveis públics i als qui treballem al seu servei

Des del passat mes de juliol, després de la publicació del Reial Decret Llei 20/2012, de mesures per garantir l’estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat, les empleades i els empleats públics venim mostrant el nostre profund malestar a través de mobilitzacions en tots els sectors i administracions. Aquesta norma va comportar la supressió de la paga extraordinària de desembre, de tres dels sis dies de lliure disposició ordinaris i dels dies addicionals de lliure disposició i de vacances per antiguitat, així com una important reducció de retribucions durant la situació de incapacitat temporal. I amb la nova Llei de Taxes, es restringeix i s’entorpeix l’accés a la Justícia de les empleades i empleats públics en defensa dels seus drets laborals. Al que cal afegir la congelació de l’oferta d’ocupació pública, l’amortització de vacants i la recent aprovació del Reglament que regula i facilita els acomiadaments col · lectius en l’àmbit de les Administracions Públiques, amb el consegüent increment de la tendència que posa de manifest l’última Enquesta de Població Activa, en què, per primera vegada, es perd més ocupació pública que privat.

Aquestes mesures, unides a les que venim patint des de l’any 2010, en què es va decidir una baixada de retribucions i la congelacions dels anys 2011 i 2012, a la qual ara se suma la prevista en els PGE per a 2013, suposen el fer recaure de manera especial el pes de la crisi sobre les empleades i empleats públics, oblidant que altres han estat els responsables de la mateixa. Mesures que, a més, s’han pres emmarcades en una campanya política de descrèdit de la tasca que realitzem en tots els àmbits de l’Administració, qüestionant el nostre rendiment professional i desacreditant, en definitiva, els serveis públics essencials per a la societat, com els que es realitzen en l’educació, la sanitat, la seguretat, l’atenció social i la justícia, entre altres, com a pas previ, en molts casos, per a la privatització dels mateixos. Aquestes retallades no només són injustos, sinó que a més seran ineficaços i tindran un efecte econòmic contrari al suposadament perseguit, en comportar una inevitable i dràstica reducció del consum per part d’un col · lectiu tan nombrós com el de les empleades i empleats públics, amb la consegüent repercussió immediata en la caiguda de l’activitat econòmica i el corresponent augment de la taxa d’atur.

Per tot això, al que cal unir la inseguretat que provoquen les previsions sobre les quals es recolzen els pressupostos per al pròxim any, recentment presentats a les Corts per a la seva aprovació, i que fan preveure noves retallades en els pròxims mesos, la totalitat dels Sindicats i Associacions Professionals d’aquesta Plataforma rebutgem totes aquestes mesures i manifestem nostra major queixa sobre això.