Repressió policial

Els sindicats del sector ferroviari denuncien l’actuació policial a l’estació d’Atocha el 25-S

La policia i la seguretat privada van posar en perill la seguretat dels i les usuàries l’estació d’Atocha de Madrid, durant la manifestació del 25-S, segons denuncien el Sindicat Ferroviari de Madrid –integrant de la Confederació Intersindical– junt amb CCOO, UGT, SEMAF, SCF i CGT.

29 / 09 / 2012 | Intersindical

Comunicat unitari dels sindicats del sector ferroviari davant l’actuació policial a l’estació d’Atocha (Madrid)

El passat 25 de setembre Madrid va retrocedir en el temps. Amb motiu de la convocatòria “Envolta el congrés”, les forces de seguretat “van assetjar-la” en un desplegament exagerat per a la
manifestació que s’havia anunciat. Curses, cops de porra, llançament de pilotes de goma, gent
tirada a terra… creant situacions de tensió que recordaven més a una altra època en què
també, per manifestar-se, podia un rebre agressions de les ‘autoritats’.

La decisió d'obrir els torns d'accés es reserva per a situacions d'emergència

Sens dubte, els altercats més perillosos es van produir per la nit a Atocha. L’actuació policial a l’estació va ser immensament irresponsable, agredint indiscriminadament a viatgers, manifestants i
treballadors a les andanes, i vulnerant així la pròpia Llei que prohibeix l’ús de material antiavalots en recintes tancats, i posant en perill la seguretat de tot el món, en estar circulant trens a l’estació més concorreguda de Madrid.

Tan perillosa va ser l’actuació dels agents com la decisió d’obrir els torns i permetre que els agents antiavalots baixaren a les andanes i arrasaren amb aquells que es s’interposaven en el seu camí, quan l’obertura de torns està reservada per a altres situacions excepcionals. Tot, amb la inestimable ajuda d’alguns vigilants de seguretat de Renfe Operadora, que incomplint la Llei de seguretat privada, es van unir a la repressió.

Exigirem responsabilitats a la Direcció de Recursos Humans, Organització i Seguretat de Renfe Operadora tant per l’obertura dels torns, com per l’actuació dels vigilants-jurats i de la Policia, que un cop més –recordem el dia de la vaga del 17 de setembre– es van extralimitar en les seves funcions.

Els responsables de posar en risc la seguretat dels usuaris de l’estació han ser identificats, i les organitzacions sindicals del sector ferroviari de Madrid actuarem contundentment contra els responsables de aquest desastre, plantejant actuacions legals en els jutjats i tribunals, amb la finalitat que aquesta situació no es repetesca i s’haja de lamentar conseqüències encara més greus. Ambdues decisions, que van poder provocar una tragèdia, no poden quedar impunes.

NO HA QUEDAR CAP AGRESSIÓ SENSE RESPOSTA!

Sindicat Ferroviari de Madrid, CCOO, UGT, SEMAF, SCF i CGT.