EMT

En defensa del transport públic

TUC acull l’assemblea de la Coordinadora Sindical del Transport, d’àmbit estatal, en què es va debatre la situació en les empreses de transport urbà en diferents ciutats de l’Estat.

19 / 04 / 2012 | Intersindical

El passat dia 18 d’abril de 2012, el sindicat TUC-Intersindical Valenciana va celebrar una assemblea de treballadors i treballadores de l’empresa EMT per informar de la situació actual. En aquesta van participar diversos membres de la Coordinadora Sindical del Transport, en què TUC està integrat, i que, gràcies a la seua assistència, vam poder conéixer la situació en les diferents empreses de transport urbà en les seues respectives ciutats, com EMT Madrid, TUZSA Saragossa, TITSA Tenerife i TMB Barcelona, a més de proposar diferents formes de combatre l’actual conflicte.

El servei urbà de transport de viatgers no és un negoci que haja de donar beneficis

A continuació reproduim l’escrit aprovat per Coordinadora Sindical del Transport adreçat a totes les treballadores i treballadors d’EMT València:

Els sindicats que formem part de la Coordinadora de Sindicats del Transport: Agrupación Sindical de Conductores (Sevilla), Colectivo Unitario de Trabajadores (Saragossa), Intersindical Canaria (Tenerife), Plataforma Sindical Independente de BLAS (Madrid), Plataforma Sindical Independente de Llorente (Madrid ), Sindicato Unitario (Huelva), Sindicat Unitari (Barcelona), KURPILL (País Basc), Plataforma Sindical (EMT Madrid), Sindicat Independent Ferroviari (València), Treballadors per la Unitat de Classe (València) i Central UnitariaTrabajadores (Galícia), reunits en horari de matí i vesprada als locals de Intersindical Valenciana el dia 18 de abril de 2012, volem mostrar la nostra solidaritat amb els treballadors de l’EMT de València, així com el rebuig i repulsa davant les mesures regressives que estan sent aplicades des de la direcció d’EMT València contra els drets dels treballadors.
Entenem que els únics responsables d’aquesta crisi són els que durant aquests anys han gestionat o malgastat els diners destinats al transport en aquesta ciutat, i ara no poden fer recaure tot el pes de la crisi sobre el servei públic que presta l’EMT a tota la ciutadania, desmantellant línies i privatitzant serveis, i sobre el personal de l’empresa, que, tot i tenint signat un conveni col·lectiu, és incomplit des de fa dos anys. Volen depredar l’estat del benestar i que paguem cada vegada més per rebre menys, per això no dubten a apujar els impostos i alhora suprimir serveis essencials. Això és un atracament. EMT València vol aplicar sobre els treballadors i sobre els ciutadans les retallades que govern i patronal han dictat, encara que en aquest cas no tinga raó de ser, ja que el servei urbà de transport de viatgers no és un negoci que haja de donar beneficis, és un servei essencial que facilita la mobilitat de la ciutadania i, com a tal, s’ha de tractar. Aplicar un ERO a la plantilla d’EMT és retallar el servei a la ciutadania i amb això es perd qualitat de servei.
Per la defensa d’un transport públic de qualitat, pel compliment dels acords del conveni.
No a les retallades en els serveis essencials.
No a l’ERO, no als acomiadaments ni al desvinculació del conveni.
Que els responsables d’aquesta crisi siguen els que la paguen i no la ciutadania ni les treballadores i treballadors.