Mobilitzacions

En defensa dels serveis públics i de l’estat del benestar

Ací no sobra ningú. Ací falta gent. Planta’t contra les retallades

09 / 12 / 2011 | Intersindical

Intersindical Valenciana, junt a altres sindicats, ha posat en marxa una campanya de defensa dels serveis públics i de l’estat del benestar. El sindicat considera que els serveis públics són una garantia per la prestació dels drets bàsics de la ciutadania com són educació, sanitat, dependència, transport, correus…, així com per acabar en la descompensació de les desigualtats socials que existeixen en la societat.

Per això, des de la Intersindical Valenciana estem treballant per informar i mobilitzar a les treballadores i treballadors dels sector públic i al conjunt de la societat valenciana per defensar-los. Els pressupostos de la Generalitat Valenciana per a 2012 són un clar atac als serveis públics. Aquests pressupostos signifiquen consolidar l’acomiadament de 800 persones en el Consell, 2.400 en Educació, 900 en Sanitat, així com la supressió de les Ofertes d’Ocupació Pública, única forma legal per a que la ciutadania puga accedir a un lloc de treball públic.
Per a Intersindical Valenciana, no solament no sobra cap persona a les Administracions Públiques -local, estatal o autonòmica- o a les empreses públiques sinó que falten mans per assegurar uns serveis públics universals i de qualitat. No sobra personal. La mitjana de persones que treballen en el sector públic per cada ciutadà o ciutadana valenciana està molt per sota de la mitjana estatal, i aquesta, al seu torn, està per sota de la mitjana europea.
Per contra, sobren despeses supèrflues: sobra gastar diners en inversions poc o gens productives, com la Ciutat de les Llengües, o de la Llum, l’Aeroport de Castelló, l’Àgora de València, la subvenció a la Fòrmula 1, o l’Open de tennis o la Hipica, així com la infrautilització d’unes altres, com la Ciutat de les Ciències o el Centre d’Investigació Príncep Felip. Sobren els aparells administratius que dupliquen tasques i que podrien ser més eficients si es concentraren en una sola administració. També sobren la immensa majoria de les fundacions públiques, pou sense fons de despeses de funcionament, de personal sense control i sense utilitat coneguda. I també sobre les empreses privades fent treball públic o la pretesa cessió de sòl públic per construir centres educatius o sanitaris.
Intersindical Valenciana aposta per dotar de suficient personal tots els serveis públics i per mantindre la seua titularitat pública. Des de la Intersindical Valenciana ho reivindiquem per tots els serveis prestats per qualsevol administració bé siga local, autonòmica o estatal. No sobren caps de servei, ni personal subaltern, ni de neteja, ni enginyers/es tècnics agrícoles… ni cap de les places que la Generalitat vol suprimir. No sobren ni professores ni professors, ni personal de la sanitat, ni personal de justícia, correus o transports públics. El que cal és que les administracions públiques donen prioritat als serveis públics per davant de despeses inútils i poc productives.
Intersindical Valenciana veu amb preocupació la posada en marxa dels plans d’ajustament impulsats pels governs de Castella la Manxa, Catalunya o Comunitat Autònoma de Madrid. També la política que porta endavant el govern valencià o els anuncis fets pel Partit Popular que pretén desmantellar el sector públic, reduir les prestacions socials i acabar amb l’estat del benestar.
Des de la Intersindical Valenciana considerem que cal sumar tots els esforços per donar una resposta unitària i contundent que faça front a aquestes polítiques. Per aixó, fem una crida a totes les treballadores i treballadors i a la societat valenciana a mobilitzar-se i lluitar per defensar uns serveis públics, de titularitat pública, i de qualitat.
Consulta el pdf amb les concentracions de la setmana del 12 al 15 de desembre de 2011 (Comarques de València)