Llengua

Escola Valenciana i Intersindical Valenciana posen en comú propostes per la igualtat lingüística

01 / 12 / 2015 | Intersindical

Escola Valenciana i Intersindical Valenciana s’han reunit per a valorar la situació actual del valencià als diferents àmbits de la societat valenciana. Durant l’encontre, el sindicat ha lliurat a Escola Valenciana un document sobre les “propostes per la igualtat lingüística” entre les quals es troba la necessitat de crear un nou marc jurídic que pose les bases i els mitjans per aconseguir que totes les persones tinguen els mateixos drets lingüístics.

En aquesta línia, les dues entitats han coincidit també en la necessitat d’introduir el requisit lingüístic en l’Administració, és a dir, d’estendre el coneixement de les dues llengües oficials, castellà i valencià, als treballadors i treballadores de les administracions públiques, així com exigir el mateix perfil lingüístic en la immediata reobertura de RTVV, que és un espai comunicatiu fonamental per a afavorir la normalització lingüística.

Finalment, Escola Valenciana i Intersindical Valenciana han acordat continuar treballant de manera coordinada per aconseguir avançar envers una veritable igualtat lingüística.