Sindicalisme

Intersindical amb els riders de Deliveroo

07 / 07 / 2017 | Intersindical

Mobilització a Deliveroo

El col·lectiu Riders per Drets vol informar-vos dels motius de la mobilització que està portant a terme i convidar-vos a les accions previstes per al proper dissabte 8 de juliol.

El passat 25 de maig, el personal repartidor de Deliveroo, riders com ens diu l’empresa, plantegem 7 demandes que feren possible un treball digne del qual poder viure. La nostra situació actual és que paguem una quota d’autònoms, impostos i despeses, posem la bicicleta o la motocicleta, la llum i el mòbil. Pel que necessitem que Deliveroo ens garantesca una jornada setmanal mínima. Per això demanem una redistribució dels guanys de l’activitat que ens permeta viure ja que nosaltres assumim una part imprescindible de la feina que, a més comporta riscos.

Des de la presentació de les demandes, Deliveroo ha intentat dividir-nos, ha evitat el diàleg amb el col·lectiu riders i, amb la seva última proposta, ha anunciat un empitjorament de les condicions de treball.

Deliveroo havia acordat verbalment amb cada rider que li garantia el pagament mínim de dues comandes per hora treballada.

Deliveroo pretén, a partir del 9 de juliol, deixar de pagar d’aquesta manera i vol pagar només per comanda lliurat. Mentrestant, se’ns exigeix que complim amb la disponibilitat horària que l’empresa ens assigna. Això significa que hi haurà hores de treball sense que siguin cobrades. Amb tot això s’està instal·lant i normalitzant un model social basat en la precarietat, la incertesa i la inseguretat.

A més, Deliveroo ha acomiadat persones que s’han significat en l’exigència de la millora de les condicions de treball o en vaga que va tenir lloc el passat diumenge.

Les nostres reivindicacions
-20 hores de treball setmanals
-Pagament mínim de dues comandes per hora
-Segur a tot risc
-Readmissió dels riders acomiadats (desconnectats en el seu argot) per posar la cara al conflicte.

Bici Manifestació
El proper dissabte 8 de juliol, a les 18 hores, a la Plaça de l’Ajuntament, es farà una Bici Manifestació que discorrerà pel centre de la ciutat i una roda de premsa a les 19:30 hores a la mateixa plaça.