Mobilitat, ecologia i sostenibilitat

Intersindical, contra la pujada de la llum i la contaminació de les elèctriques

El govern i les grans elèctriques ens pugen l’electricitat, any rere any, sent l’electricitat espanyola una de les més cares i de les més contaminants de la UE.

Concentració en contra de la pujada dels preus de la llum i de la contaminació de les elèctriques, el 11 de febrer
13 / 02 / 2017 | Intersindical

El passat mes de gener, amb el fred intens, la pujada del preu de la llum va ser més elevada. Moltes famílies no van poder pagar la factura de la llum i es la van tallar, provocant el seu desemparament, accidents i fins i tot la mort d’algunes persones.

L'electricitat espanyola és una de les més cares i de les més contaminants

L’electricitat espanyola és una de les més cares i de les més contaminants. Només Irlanda i el Regne Unit tenen una electricitat més cara que la nostra. Les centrals tèrmiques produeixen i expulsen l’aire molt de CO2, un dels gasos responsables de l’efecte hivernacle i l’escalfament global. Les centrals nuclears contaminen i els seus residus radioactius són perillosos durant mil·lennis, amb el perill afegit de possibles accidents greus que poden contaminar i arruïnar a milers, i fins i tot milions, de persones, que poden afectar greument el planeta.

Les companyies elèctriques insisteixen a mantenir les centrals nuclears, un model energètic caduc, perillós, car i contaminant, que els governs donen suport. No obstant això, a Alemanya s’estan tancant centrals nuclears, substituint-les per eficiència i renovables, per energia solar, més barata i més neta. El nostre país segueix sense apostar per l’energia solar, és coneguda la campanya empresa per l’actual Govern del Partit Popular en contra de les energies renovables, decretant la penalització de l’autoconsum d’energia.

Per tot l’exposat, Intersindical Valenciana va participar en la concentració en contra de la pujada dels preus de la llum i de la contaminació de les elèctriques, el 11 de febrer, davant la seu d’Iberdrola, a la Plaça de Tetuan de la ciutat de València. En l’acte es va llegir un Manifest signat per Ecologistes en Acció, Greenpeace, Acció Ecologista Agró-Marfull, Plataforma Per Un Nou Model Energètic, Xúquer Viu, la Ribera en bici, Tanquem Cofrents, Plataforma A Contrapèl, Espai Alternatiu, Intersindical Valenciana, CGT , ...