Solidaritat

Intersindical dóna suport a la mobilització dels sindicats francesos contra la llei del treball

Intersindical Valenciana dóna suport a la convocatòria de vaga general per al 28 d’abril pels sindicats francesos CGT, FO, Solidaires, FSU, la UNEF, la UNL, CNT-f i la CNT-SO contra del projecte de llei de la feina que destrueix el codi laboral.

28 / 04 / 2016 | Intersindical

Aquesta contrareforma, ataca els drets de les treballadores i treballadors duent a:
- el final de les 35 hores de treball
- una major facilitat per acomiadar els treballadors i treballadores
- una facilitat en reduir els salaris.

Expressem la solidaritat amb el moviment sindical francès i amb les persones que ocupen els carrers

A més, el govern francès, al servei de la patronal, utilitza l’estat d’emergència per detenir els treballadors i treballadores que lluiten contra les retallades de llocs de treball i acomiadaments.
Des del 9 de març s’ha organitzat diversos dies de lluita, vagues i manifestacions. Durant la mobilització del 31 de març, 1,2 milions de persones han ocupat els carrers a tot França malgrat les provocacions de les forces policials que van detenir molts manifestants.

El govern utilitza la força i la repressió amb l’objectiu de desacreditar aquest moviment social. Per això, els sindicats francesos consideren que ara és el moment d’ampliar el moviment social, les convocatòries a ocupar espais públics mostrar la continuïtat del moviment, des de les protestes i vagues al març i abril.

Finalment, Intersindical Valenciana considera que cal expressar la solidaritat amb el moviment sindical francès i amb les persones que ocupen places i carrers de les ciutats franceses.