Intersindical es felicita de la decisió d’ETA de cessar definitivament la seua activitat

Intersindical Valenciana acull amb satisfacció la decisió anunciada ahir per ETA d’abandonar definitivament la lluita armada. El Sindicat espera que siga el primer pas per a, en un breu temps, aquesta es dissolga, entregue les armes i pose punt final a la seua activitat.

21 / 10 / 2011 | Intersindical

No cap dubte de què la “declaració d’Aiete” ha contribuït a donar un pas per a la decisió. Reconeguem així mateix la utilitat de la implicació de les organitzacions i les persones que han participat avalant la mediació internacional.
Hui es tanca una època marcada pel dolor. La nova etapa ha de ser sostinguda i dirigida per agents sindicals, socials i polítics, és a dir, per la societat i els seus legítims representants.
Esperem que tots els agents implicats: ETA, Govern basc, Govern espanyol i els partits polítics, assumesquen la responsabilitat que els pertoca i que, uns amb la dissolució i assumpció de responsabilitats, i els altres amb generositat, amb un diàleg sense condicions i per vies democràtiques, sàpiguen estar a l’altura del que el poble basc i el conjunt de pobles de l’Estat espanyol esperen.
Intersindical Valenciana es reafirma en el compromís que sempre ha mantingut amb la pau i la solució al conflicte en Euskal Herria, i manifesta el seu suport a la nostra organització germana, l’STEE-EILAS, que al llarg dels anys ha mantingut un compromís ferm per la no violència i per la pau.