Sindicalisme

Intersindical proposa al Conseller d’Economia un nou model de relacions laborals

31 / 07 / 2015 | Intersindical

Dijous, 30 de juliol, el Conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafael Climent, va rebre una representació del Secretriat Nacional d’Intersindical Valenciana. En la conversa també va estar present la Secretària Autonòmica de la conselleria, María José Mira.

Durant la conversa, Intersindical va plantejar les seues opinions sobre el model que hauria de seguir la conselleria en la gestió de la intermediació laboral, en què es mostra contrària a la privatització d’eixe servei; la formació ocupacional i contínua, en que opina que és un servei ha que de ser prestat per la Generalitat, sense donar peu a l’aparició de grups d’empreses, algunes vinculades a la patronal o a alguns sindicats, que se’n facen càrrec. Així mateix, el Sindicat aposta per un canvi profund de model, en què s’aprofiten les sinèrgies amb la formació professional reglada i s’amplien les plantilles docents regulars. Així mateix, es va mostrar d’acord amb la idea del conseller d’implicar les administracions locals i diferents agents socials arrelats al territori, en la tasca de determinar les necessitats de formació segons comarques.

En eixe sentit, Intersindical va exposar al conseller la seua proposta de valencianitzar l’àmbit de relacions laborals amb la creació d’una Agència Valenciana de Relacions Laborals que integre les competències ara gestionades pel SERVEF, l’INVASSAT i que contemple una gestió integral de la formació.

De la mateixa manera, Intersindical li va demanar una modificació de la Llei de Participació, darrera llei aprovada en la passada legislatura de les Corts Valencianes, en el sentit de propiciar la participació institucional de tots els agents socials, no solament UGT, CCOO, CIERVAL i CEPYME, ja que hi ha altres sindicats, associacions d’empreses, de cooperatives i del tercer sector (ONGDs) que també tenen una representativitat social i institucional en determinats àmbits.

Per últim, vam intercanviar opinions sobre el paper que ha de cumplir l’INVASSAT. Intersindical li va demanar a curt termini una ampliació de funcions i plantilla, per tal de poder acomplir amb les finalitats amb què va ser creat. Així mateix, el Sindicat li va traslladar l’opinió que els serveis de prevenció de Justícia, Educació i Administració de la Generalitat, que ara estan adscrits a l’INVASSAT, haurien de dependre directament de la conselleria competent en matèria de Funció Pública.