A casa nostra

Intersindical reuneix el seu Consell Confederal

Intersindical Valenciana reunirà el seu Consell Confederal, màxim òrgan entre congressos, dissabte 17de febrer de 2018, a les 10 hores, a la seua seu nacional a València (c/ Juan de Mena, 18) per aprovar les línies de política sindical per a 2018, el balanç econòmic de 2017 i les línies pressupostàries de 2018.

16 / 02 / 2018 | Intersindical

El Sindicat ha convocat durant aquesta setmana 18 assemblees comarcals per debatre els documents entre les 17.301 persones afiliades als 11 sindicats que hi formen part.

S'hi per polítiques socials, laborals i econòmiques que garantisquen una vida i un treball dignes

En el document de política sindical cal destacar l’aposta per altres polítiques socials, laborals i econòmiques que garantisquen una vida, un treball i un habitatge dignes per les treballadores i treballadors i el conjunt de la ciutadania. Les propostes sindicals es concreten en una sèrie de mesures entre les quals destaquen: la necessària derogació de la reforma laboral de 2012, la derogació de les reformes de les pensions, la millora dels salaris i pensions, la reducció de la jornada laboral sense reducció salarial, l’augment de la protecció social, la potenciació dels serveis públics, una reforma fiscal progressiva, el combat del frau fiscal i l’economia submergida, la dotació de més recursos a la inspecció de treball, l’augment de les inversions en els sectors que generen ocupació de qualitat, l’establiment d’una renda bàsica, polítiques per acabar amb les desigualtats i discriminacions en el món de treball per raó de sexe, edat, procedència o orientació sexual i l’establiment d’un Marc Valencià de relacions laborals i de prestacions socials que aproxime la negociació col·lectiva als centres de treball. A més, des del Sindicat es dóna suport a la mobilització de la Coordinadora Estatal en defensa del sistema públic de pensions per al proper 22 de febrer i a la Marxa Bàsica per exigir una Renda Bàsica Universal que tindrà lloc al mes de març, així com posar en el centre de l’acció sindical el combat contra la precarietat laboral, social, habitacional, energètica i sanitària i l’exigència del compliment de l’Acord de Legislatura subcrit en 2016.

Finalment, el Consell Confederal tracatara sobre la Vaga Feminista del 8 de març de 24 hores que ha convocat en nom del moviment feminista per posar en valor el treball de les dones en tots els àmbits socials i laborals, i denunciar la situació de precarietat, temporalitat i bretxa salarial que caracteritza el treball de les dones al mercat laboral.