Mesa general de la Funció Pública

Intersindical signa un acord per recuperar drets del personal de la Generalitat

Els Sindicats Intersindical Valenciana, CCOO i UGT i la Generalitat Valenciana han signat un acord de recuperació de la paga extraordinària de 2012 i de vacances anuals i permissos per assumptes propis per al personal estatutari, laboral i funcionari, que varen ser suprimits per decret en l’any 2012.

08 / 10 / 2015 | Intersindical

Aquest acord, que ha de ser ratificat en la Mesa General de Negociació, dimarts vinent suposa:

la Generalitat s’ha compromés a consensuar un calendari de negociació

• El pagament fins el 50% de la paga extraordinària de 2012 en 2015.
  • La negociació sobre l’abonament de la part restant de la paga extraordinària en la propera reunió de Mesa General on es tracten les retribucions. Aquesta reunió es farà en octubre 2015.
  • La retribució del 100% de la paga extraordinària del personal de justícia en la nòmina de gener 2016.
  • Es prendran les mesures necessàries per part de la Generalitat Valenciana per tal que al personal de les universitats i dels centres docents privats concertats se’ls abone l’import corresponent a la paga extraodinària en els mateixos termes.
  • El personal laboral i funcionari de l’Administració del Consell recuperarà els dies addicionals de permissos particulars i de vacances per antiguitat.
  • El personal estatutari del servei de salut de la Generalitat recuperarà els dies addicionals de permissos per assumptes particulars.
  • Es reconeix al personal estatutari el dret als dies addicionals de vacances per antiguitat.
  • La Generalitat instarà el Ministeri de Justícia perquè adopte les mesures necessàries per restablir el dret del personal de justícia a gaudir de la totalitat de dies d’assumptes propis.

A més, la Generalitat s’ha compromés a consensuar un calendari de negociació dels assumptes que són competència de la Mesa General de Negociació.
Per tot, açò, des de la Intersindical Valenciana s’ha valorat positivament el document presentat, que s’haurà de ratificar el proper dimarts, perquè suposa un avanç important en la recuperació dels drets laborals perduts pels
empleats públics amb l’excussa de la crisi econòmica. El Sindicat, seguint el seu model sindical, obrirà un procés de consulta entre la seua afiliació i el personal del sector per tal de ratificar la decisió de signar l’acord.

palmira
14 / 10 / 2015 - 15:54

Se sap ja que percentatge es va a pagar de la carrera professional en 2016, i si serà des de gener?
Gràcies