A casa nostra

Intersindical Valenciana aposta per augmentar la seua implantació

El Sindicat aprova les seues ponències per continuar creixent

20 / 11 / 2016 | Intersindical

Intersindical Valenciana ha tancat el seu V Congrés que ha tingut lloc a Cullera durant els dies 18, 19 i 20 de novembre amb l’aprovació de les ponències i resolucions i l’elecció del Secretariat Confederal, la Comissió de Garanties i la Comissió de Control Financer.

Durant els tres dies de congrés s’ha llegit l’Informe del Secretariat Confederal, s’han aprovat les ponències d’Estatuts, Organització i determinació d’àmbits, de política sindical, de dones, de salut laboral i medi ambient, una resolució sobre les pensions, i diverses resolucions sobre assumptes com la necessitat d’un veritable diàleg sobre una nova Llei de la Funció Pública, contra la repressió sindical o de suport a la lluita de la plantilla de RTVV.

També s’ha triat el nou Secretariat Confederal format per 24 persones procedents dels 9 sindicats que estan confederats, la Intersindical Jove i el Sindicat de Persones Pensionistes i Jubilades. El nou secretariat ha obtingut el 88% del vots.

En els actes d’inauguració i de cloenda del V Congrés han intervingut diverses autoritats, com el President de la Generalitat Valenciana, el President de les Corts, l’Alcalde de Cullera o el regidor d’Interior de l’Ajuntament de València; representants de diversos partits polítics com Bloc, Podem, Compromís, EUPV, ERPV o PCPE-PV; sindicats com UGT-PV, Unió de Llauradors i Ramaders, CSIF, Confederació Intersindical, Intersindical Alternativa de Catalunya, STEI ­ Intersindical Illes Balears, Intersindical de Trabajadoras y Trabajadores de Aragón ­ ISTA, STEE-EILAS, Central Unitària de Treballadores de Galiza ­ CUT, Colectivo Unitario de Trabajadores CUT-Aragón, SAT, LAB i Intersindical Región Murciana.

També han participat en les sessions del Congrés diverses entitats i plataformes socials com ara: Plataforma Afectades per les Hipoteques, Plataforma pel Dret a Decidir del PV, València sense Mordassa, Enllaçats per la Llengua, Acció Cultural del PV, l’Associació Cívica Tirant Lo Blanc, LAMBDA, Ca Revolta, Escola Valenciana, Cullera Laica o El Tempir i s’ha rebut nombrosos comunicats de salutació al Congrés.