Salut Laboral

Intersindical Valenciana celebra una Trobada de delegats i delegades de Prevenció

Apostem per la formació contínua i l’intercanvi de experiències per millorar la seguretat i la salut laboral.

07 / 09 / 2017 | Intersindical

La Trobada se celebrarà el divendres 8 de setembre de 2017 a la Seu de STAS a València (c/ Juan de Mena, 22), en horari de 9:30 a 14 hores. Ha sigut organitzada per l’Àrea de Salut Laboral i Medi ambient i l’Escola Sindical de Formació Melchor Botella amb la col·laboració de tots els sindicats i sectors que integren la Intersindical Valenciana. Aquesta Trobada és la continuació d’una altra que es va celebrar el 23 de juny d’enguany.

S’hi ha establert uns objectius, com ara analitzar i exposar la tasca que es realitza als diferents sindicats i sectors d’Intersindical Valenciana, des de diferents punts de vista; compartir experiències, materials i eines; incidir en la importància de la formació en prevenció, i sensibilitzar la societat.
Dins del programa es contemplen diferents continguts, per exemple la situació actual de la prevenció al País Valencià, “una assignatura pendent”; el coordinador o la coordinadora als centres educatius com una antiga reivindicació en el sector docent; l’actuació com a delegat i delegada de Prevenció; la seguretat laboral professional i del pacient en la manipulació dels medicaments perillosos; el recurs de la denúncia a la Inspecció de Treball i algunes tipologies de denúncies; les funcions de les delegades i els delegats de Prevenció i l’actuació en l’empresa. Es debatrà en grups de treball les diferents problemàtiques en els sindicats d’Intersindical Valenciana, i es recolliran totes les aportacions i suggeriments per elaborar unes conclusions.
Des d’Intersindical Valenciana continuarem promovent aquestes trobades necessàries en la nostra lluita per una prevenció adequada, real i eficaç al treball, i reivindiquem la col·laboració de totes les persones treballadores amb els delegats i delegades de prevenció per a millorar la seguretat i la salut laboral.
Podeu consultar el programa de la jornada ací.