A casa nostra

Intersindical Valenciana celebrarà el seu V Congrés els dies 18, 19 i 20 de novembre

Creixent serà el lema del congrés

01 / 11 / 2016 | Intersindical

Creixent és el lema del V Congrés de la Intersindical Valenciana que tindrà lloc els propers dies 18,19 i 20 de novembre a Cullera. En aquest congrés es debatran les ponències de Política Sindical, Organització, Estatuts i determinació d’àmbits, Dones i la Carta Financera. També es debatran la ponència de Salut Laboral i una resolució sobre les pensions.

En el congrés participaran 132 delegades i delegats que representen als nou sindicats i 15.000 persones afiliades que formen part de la Intersindical Valenciana. A més, estan estan convidades diverses organitzacions socials, sindicals i polítiques, així com autoritats locals i autonòmiques

El Sindicat que es va constituir l’11 de maig de 2002 està format per:

-Sindicat de Treballadores i Treballadors de les Administracions i Serveis Públics (STAS), administració justícia, correus, administració local, autonòmica i els organismes autònoms i empreses públiques depenents dels àmbits anteriors.
-Intersindical Salut, sanitat pública i privada.
-Sindicat de Treballadores i Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV), : ensenyament públic i privat.
-Sindicat de Treballadores i Treballadors del Metall (STM), indústries del metall, empreses de comercialització i emmagatzematge de metall.
-Sindicat de Treballadores i Treballadors de la Indústria, Comerç i Serveis (STICS), empreses dels sectors de la indústria, comerç i serveis.
-Sindicat Ferroviari, Adif, Renfe, FGV i empreses i organismes depenents o vinculades als àmbits anteriors
-Col·lectiu Autònom de Treballadores i Treballadors del País Valencià (CAT-PV), Administració de l’Estat i diversos sectors.
- Sindicat de Treballadors per la Unitat de Classe (TUC), transport per carretera públic i privat
- Organització Sindical Unitària de Treballadors (OSUT), empreses dels sectors de la indústria, comerç i serveis de les comarques de Castelló.

A més, està dotat d’estructures sindicals que treballen en en diversos àmbits:
-Intersindical Jove, organitza les persones joves que formen part dels diversos sindicats de la Intersindical Valenciana.
-Intersindical Dones, que agrupa les dones dels sindicats que pertanyen a la Intersindical Valenciana per lluitar per la igualtat.
-Sindicat de Persones Pensionistes i Jubilades, que agrupa les persones jubilades.
-Intersindical Solidària, associació vinculada a la Intersindical Valenciana que treballa en el camp de la solidaritat i cooperació internacionalista.
-Intersindical Cultura, espai de treball sobre el món cultural.
-Escola Sindical de Formació Melchor Botella, que desenvolupa els plans de formació de la Intersindical Valenciana i dels sindicats que hi formen part.

La nostra implantació en el món laboral mesurada en base als resultats electorals és de 556 delegades i delegats. Per sectors, la Intersindical Valenciana té una presència important en les administracions i empreses públiques i en algunes empreses privades. Som el sindicat majoritari a l’ensenyament públic, amb majoria absoluta al no universitari, i el més votat a la Generalitat Valenciana on som el segon sindicat en nombre de delegades i delegats. A més, tenim presència en sectors com: administració local, autonòmica i estatal, administració justícia, sanitat pública i privada, audiovisual, metall, turisme, construcció, neteja, personal depenent, transport públic i privat, sector ferroviari

La ponència d’Organització, Estatuts i determinació d’àmbits destaca la necessitat de treballar per avançar en la cohesió, extensió i implantació de la Intersindical Valenciana. Per fer-ho, es proposa enfortir i dinamitzar l’organització, els diferents òrgans i estructures sindicals i posar en marxa plans de formació per a les delegades i delegats i les persones afiliades que serviran per avançar en el procés d’emancipació de les treballadores i treballadors i del nostre país

La ponència de Política Sindical aposta, davants dels nous escenaris polítics, per una Intersindical Valenciana més unitària, autònoma, assembleària, reivindicativa, feminista, nacional i de classe. En eixe sentit, es proposa que promoure un gran acord social i ciutadà entre les diferents organitzacions sindicals, socials i ciutadanes, perquè les propostes de canvi no s’aturen si no que, al contrari, adquirisquen un fort impuls que es concrete en una multiplicitat de propostes en defensa dels drets de la ciutadania i dels interessos valencians, començant per un finançament més just que possibilite les millores que la societat valenciana necessita.

A més, proposa que la seua acció sindical ha d’estar orientada pels trets definitoris que defineixen el Sindicat: de classe, nacional, unitària, autònoma, reivindicativa, feminista, ecologista, plural, democràtica i assembleària. Les primeres configuren el seu discurs i les darreres el legitimen; per tant, per portar endavant les seues reivindicacions treballarà per buscar la unitat, l’organització i la lluita de les treballadores i treballadors en les empreses i administracions públiques. En eixe sentit, el Sindicat tindrà en compte, seguint el seu model, les decisions de les assemblees que s’hi convoquen i continuarà treballant en els espais unitaris per construir, des de baix, un moviment social i popular que siga el motor de la millora de vida de les valencianes i valencians, la transformació social i avance en l’autogovern del País

Pel que fa a la ponència de Dones és una aposta per una Intersindical Valenciana feminista que lluite per la igualtat real entre dones i homes, siga un compromís i un senyal d’identitat de totes i cadascuna de les persones que hi formem part. En la ponència es detallen les propostes i les línies d’actuació concretes per avançar en el camí de la igualtat.

La ponència de Salut Laboral i Medi Ambient considera prioritari promoure la salut de les persones per millorar les condicions i la qualitat de vida de les treballadores i els treballadors. L’ésser humà modifica el medi que l’envolta, i aquesta modificació actua sobre la salut de les persones tant dins com fora del treball. En la salut laboral valorem les condicions de treball, les situacions de risc, els efectes causats per malalties i accidents laborals, i les possibles solucions. En el medi ambient lluitem contra la seua destrucció i degradació, ens posicionem a favor de la seua conservació, i col·laborem amb organitzacions socials participant en plataformes que la reivindiquen.

La resolució sobre les pensions presentada pel Sindicat de Persones Pensionistes i Jubilades de la Intersindical Valenciana considera que les persones pensiones s’han d’implicar en la cosa pública i promoure en els centres socials, centres de treball i els carrers la idea de la defensa intransigent del sistema públic de pensions, el seu manteniment i la seua millora. En general, proposa que s’ha de participar en els moviments socials, les retallades en les pensions no són diferents de les retallades en la sanitat, l’ensenyament, la dependència o dels salaris.