Llengua

Intersindical Valenciana considera imprescindible la competència lingüística en la Funció Pública

Intersindical Valenciana exigeix al president Ximo Puig, que la nova llei de funció pública valenciana arreplegue la competència lingüística per l’accés i la provisió de llocs de treball, com a fórmula per a garantir la igualtat lingüística a l’àmbit de les administracions públiques i el dret dels ciutadans i ciutadanes d’expressar-se amb normalitat en la llengua de la seua elecció.

24 / 01 / 2017 | Intersindical

Pel Sindicat, el Consell ha d’assumir, com a mínim, el termes de l’acord sindical signat el 27 de desembre i traslladar al text de la nova llei de funció pública els elements essencials del mateix: garantir la competència lingüística en valencià del seu personal mitjançant la formació, incloure a les relacions de llocs de treball el grau de coneixements que es determine en funció de les característiques del lloc de treball, exigir el requisit lingüístic per l’accés i provisió de llocs de treball i, finalment, establir els terminis transitoris per l’adaptació del personal a la nova situació.

El Sindicat no acceptarà cap rebaixa al voltant d’aquesta reivindicació històrica. En eixe sentit, des de la Intersindical Valenciana es considera que les desavinences dintre del Consell no podem malbaratar una oportunitat històrica per a normalitzar el valencià a les administracions públiques; una oportunitat que no s’havia donat en trenta anys. Per això, des d’Intersindical Valenciana fem una crida a la responsabilitat del Consell i a actuar amb valentia i determinació per donar resposta al que la majoria de la societat reclama; si més no, quan ja hi ha un ample consens per normalitzar l’ús del valencià a les administracions públiques, tal com es va fer palès el dia 29 de desembre, amb motiu de la signatura de l’Acord sobre les bases que han de regir la competència lingüística del personal al servei de les administracions valencianes.

En cas contrari,  Intersindical Valenciana considerarà que s’estan incomplint els compromisos adquirits públicament pel Govern de la Generalitat i, en conseqüència, no donarà suport a la nova llei i convocarà mobilitzacions a favor de la competència lingüística del valencià i dels drets dels ciutadans i ciutadanes que fan servir el valencià, la seua llengua primera, con a vehicle normal d’expressió.