Pensions

Intersindical Valenciana contrària a l’informe dels experts sobre reforma de les pensions

08 / 06 / 2013 | Intersindical

Intersindical Valenciana manifesta la seua posició contrària a l’informe dels “experts” sobre la reforma de les pensions. Per al Sindicat, aquesta reforma no es basa en la sostenibilitat del sistema ni a criteris econòmics sinó a la voluntat del govern de continuar la seua política reformista per acabar amb els drets i les prestacions de les treballadores i treballadors. L’informe respon als interessos dels grups de pressió que gestionen fons de pensions privats i que pretenen enriquir-se a costa de les nostres pensions. Un bon exercici és veure la vinculació de molts dels “experts” amb lobbys que es veuran beneficiats si s’apliqués la seua proposta.

El sindicat considera que els arguments dels experts es fonamenten en una anàlisi falsa i interessada ja que la sostenibilitat del sistema no depèn ni l’edat de jubilació, de la seva quantia ni de l’envelliment de la població sinó de les aportacions dels contribuents i de molts altres factors. Amb sis milions de persones aturades i amb contínues reduccions de les quotes que els empresaris aporten a la seguretat social els ingressos es redueixen significativament. Per tot això, si el govern aplicara altres polítiques i generara ocupació en els sectors privat i públic no n’hi hauria cap problema per sustentar el sistema.

Finalment, el Sindicat fa una crida a la mobilització social, ampla i contundent, per impedir que aquesta nova proposta siga efectiva i s’aplique i, critica que l’anterior reforma pactada pel govern espanyol, els sindicats UGT i CCOO i la patronal, també suposara un retard en l’edat de jubilació i una disminució de la quantia de les pensions.