Generalitat

Intersindical Valenciana demana al nou govern mesures urgents en l’àmbit social i laboral

Intersindical Valenciana valora positivament la constitució del nou govern de la Generalitat Valenciana presidit per Ximo Puig i amb la vice-presidència de Mònica Oltra.

29 / 06 / 2015 | Intersindical

Per aquest sindicat, calia un canvi real en el govern de la Generalitat Valenciana després de vint anys de govern conservador i antivalencià. Ara, després de les eleccions del 24M s’ha conformat una nova majoria d’esquerres i valencianista que governarà el país en els propers 4 anys. El Sindicat també vol destacar el fet que el govern siga paritari, perquè suposa un gran avanç respecte del passat i espera que en el segon i tercer esglaó del govern també es respecte la paritat.

Calia un canvi real en el govern de la Generalitat després de vint anys de govern conservador

Intersindical Valenciana demana el nou govern la posada en marxa, de manera urgent, de polítiques socials, econòmiques i laborals que suposen un canvi real en la situació d’emergència social que patim les valencianes i valencians.

Entre les mesures que es reclama al nou govern de la Generalitat Valenciana estan unes polítiques actives d’ocupació que acaben amb la situació de més de 488.000 persones que no tenen treball, i amb la temporalitat i precarització de moltes de les persones que en tenen. També es reivindica la millora dels salaris de les treballadores i treballadors valencians, que són molt baixos en comparació a la mitjana estatal, i que s’acabe amb totes les desigualtats que es produeixen en el món del treball en col·lectius socials que, ara mateix, són discriminats per per qüestió de gènere, orientació sexual, procedència…

Per Intersindical Valenciana, la creació d’ocupació digna i estable, el repartiment del treball, la reducció de la jornada laboral, la millora de les condicions laborals, l’establiment d’una renda bàsica ciutadana, un canvi en el model productiu i acabar amb les desigualtats laborals i salarials són eixos necessaris per un canvi real en les polítiques laborals. A més, des del Sindicat es reivindica una aposta decidida pels serveis públics de titularitat pública. Per això, cal revertir els processos de privatització, externalització o gestió privada dels serveis públics que han caracteritzat les polítiques dels darrers governs valencians. Els serveis públics com la sanitat, l’educació, el transport o els serveis socials, els programes per l’atenció a les persones depenents o amb discapacitat o la reobertura de RTVV… han de ser prioritats en el programa del nou govern. El Sindicat afirma que en aquests àmbits també es pot generar ocupació que revertisca en la millora dels serveis públics i de l’atenció dels seus usuaris.

Per altra part, també considera necessari activar altres polítiques en matèries com ara igualtat de gènere, cultura, vertebració del territori, llengua, ajudes socials, drets de la ciutadania, participació social o medi ambient i defensa del territori per avançar cap una societat més justa i igualitària.

Finalment, des de la Intersindical Valenciana es demana al govern valencià que les seues polítiques siguen consesuades i acordades amb la societat valenciana per aconseguir també un canvi real en la manera de fer les politiques.