Retallades

Intersindical Valenciana demana la derogació del decret Vela

El Sindicat exigeix al conseller Moragues un canvi de polítiques al sector públic.

18 / 07 / 2013 | Intersindical

Intersindical Valenciana ha demanat el conseller d’Hisenda i Administracions Públiques, Juan Carlos Moragues, que derogue el decret Vela, potencie els serveis públics acabant amb els processos de privatització i externalització i acabe amb els ajustos, reducció, acomiadaments i desplaçament del personal que hi treballa.

El Sindicat va afirmar que sota l'excusa de la “sostenibilitat”es desmantellen els serveis públics

Aquestes reivindicacions, entres d’altres, es van fer en la reunió que ha mantingut Intersindical Valenciana amb el conseller Moragues i el secretari Autonòmic d’Administracions Públiques, Pedro García Ribot. La reunió convocada per l’Administració s’emmarca en els contactes bilaterals que ha mantingut la Conselleria amb els sindicats presents en la Mesa General de Negociació. La finalitat expressada pel mateix conseller Moragues era informar sobre la propera reforma de l’administració i anunciar la creació d’una Comissió Mixta per abordar-la. El govern valencià pretén crear una comissió similar a la Comissió per la Reforma de les Administracions (CORA) que siga el marc on es treballe aquesta al nostre àmbit. A més, afirma que vol fer-ho amb la “corresponsabilitat i diàleg dels sindicats”.

Intersindical Valenciana es va mostrar molt crítica i contudent amb les propostes del conseller Moragues. Per al Sindicat, el primer que ha de fer el govern valencià és derogar les diverses normes que ha anat aprovant en els darrers anys que han afectat negativament el personal i els serveis públics. Una d’aquestes normes és el decret Vela, que va suposar una reducció salarial important i la destrucció de llocs de treball a tota la Generalitat Valenciana. També li va reclamar que si vol obrir “vies de diàleg” el que ha de fer primer és paralitzar totes les resolucions i actuacions que s’estan fent sense la preceptiva consulta i negociació en les Juntes de Personal, Comités d’Empresa o Meses de Negociació.

En la reunió, la representació de la Intersindical Valenciana va retraure el conseller Moragues i el secretari autonòmic García Ribot: la seua política privatitzadora en tots els sectors (Educació, Justícia, Sanitat, Administració del Consell); les campanyes de desprestigi del treball del personal funcionari i laboral; la manca d’inversions per la millora dels serveis públics; el baix percentatge de empleades i empleats públics al País Valencià respecte la mitjana estatal o de la OCDE; els acomiadaments de personal interí en tots els sectors, la posada en marxa de programes com els Centres d’Iniciativa Social (CIS) en els solars destinats a la construcció d’escoles públiques… A més, el Sindicat va afirmar que sota l’excusa de la “sostenibilitat” s’estan desmantellant els serveis públics per afavorir els interessos privats i d’una minoria social. Per a Intersindical Valenciana, les polítiques de la Generalitat Valenciana no tenen res a veure en enjugar el dèficit sinó en l’aplicació del seu programa neoliberal per beneficiar empreses privades i acabar amb els drets universals de les persones.

Per altra part, també els va retraure que parlen de “diàleg”, “de tindre en compte les opinions del sindicats”... quan la seua pràctica és tota la contrària. Només cal recordar l’aprovació del decret Vela o altres normes en les que no es va tindre en compte, en cap moment, l’opinió dels sindicats. Per tant, Intersindical Valenciana va exigir que, si volen tindre alguna credibilitat davant l’opinió pública o el personal que hi treballa, el primer que han de fer és derogar immediatament el decret esmentat i acabar amb les externalitzacions, privatizacions i acomiadaments. Tot el que no siga començar per aquestes mesures resultarà poc creïble.

A més, Intersindical Valenciana els hi va recordar que ha estat l’únic sindicat que no ha signat l’acord d’alliberats sindicals en considerar que no era aquesta la prioritat del personal del sector i no era coherent fer-ho sense que el govern derogara totes les mesures activades pel decret Vela. Per tant, Intersindical Valenciana no té cap compromís ni lligam amb el govern i no signarà cap acord mentre no es revoquen les diverses mesures que han reduït els salaris i la carrera professional o han servit per acomiadar centenars de persones de la Generalitat.

La reunió va ser tensa ja que tant el conseller Moragues com el secretari autonòmic García Ribot pretenien mantindre una reunió protocolària i no els hi va agradar que es posaren damunt de la taula tots els temes esmentats, així com l’exigència de la Intersindical Valenciana d’aplicar mesures urgents contra totes aquelles persones imputades per casos de corrupció.

En tot cas, el sindicat acudirà a totes les reunions de les Meses de Negociació i de l’anunciada Comissió Mixta per la reforma de l’administració per continuar exigint un canvi de polítiques de personal i públiques i la restitució dels drets del personal que hi treballa. Al mateix temps, anuncia que s’oposarà a totes les mesures que vagen en detriment dels drets del personal i del conjunt de la ciutadania.

Evangelina Martinez
19 / 07 / 2013 - 17:35

Muy bien, es necesario que el Sindicato se mantenga coherente con la línea de denunciar todos estos atropellos e hipocresías. NO ESTAMOS PARA ACTOS PROTOCOLARIOS.
Hay que trazar una HOJA DE RUTA que favorezca el análisis y la presentación de propuestas al borrador que han propuesto para la Reforma de las Administraciones donde empleadas y empleados públicos no seamos meras comparsas si no protagonistas que trabajemos en esto desde GRUPOS DE TRABAJO (Secciones Sindicales???) en los Centros, donde conjuntamente con el Sindicato estudiemos lo que presentan y planteemos alternativas que debatamos.

Luis Justicia
20 / 07 / 2013 - 18:55

Me parece muy bien la posición de firmeza del sindicato, en este contexto no hay margen para el acuerdo. Sin embargo para ser coherentes creo que deberíais enmendar vuestra posición respecto al acuerdo de contratación de la Conselleria de Sanidad, respaldado por Intersindical. Las normas que rigen la selección temporal han dado lugar al enchufismo sin medida y un sindicato como éste no puede aparecer dando soporte al mismo, porque además por la adhesión la conselleria dio un liberado a Intersindical y se da una mala imagen.