Plataforma d’afectades per la Hipoteca

Intersindical Valenciana dóna suport a la Llei d’Habitatge de la PAH

02 / 05 / 2017 | Intersindical

Intersindical Valenciana ha decidit donar suport a la Llei de l’habitatge de la PAH. Segons el Sindicat, la PAH porta anys parant desnonaments, organitzant a la ciutadania davant la banca, i interpel·lant a les administracions per resoldre l’emergència habitacional. La lluita ha permès donar poder a les persones, alliberar famílies, aconseguir una llei autonòmica. Per aquests motius des del Sindicat es fa seua la Llei proposada per la PAH que es concreta en les següents 5 demandes:

1.- DACIÓ EN PAGAMENT RETROACTIVA
• Mecanismes de segona oportunitat per a concedir la dació en pagament i la condonació del deute.
• Inembargabilitat de l’habitatge habitual d’avaladors.
• Eliminació de clàusules abusives i compensació econòmica per les mateixes.

2.- LLOGUER ASSEQUIBLE
• Reforma de la LAU per donar seguretat i estabilitat.
• Ampliació a un mínim de 5 anys i/o fórmules en les quals el contracte només es puga rescindir en casos concrets d’urgència.
• Establir un marc de regulació dels preus que correspongui als ingressos de la població.

3.- STOP DESNONAMENTS
• Moratòria sobre desnonaments de primera i única vivenda.
• Obligació de bancs i grans forquilles d’habitatge d’oferir el lloguer social a les famílies afectades abans d’executar un desnonament.
• Ajudes a pagar el lloguer quan el propietari és un xicotet ocupant d’un immoble.
• Obligatorietat de l’Administració pública a oferir reallotjaments fins i tot davant casos d’ocupació.
• Assegurar el Dret d’Arrelament en els reallotjaments, oferint al mateix municipi i barri.

4.- HABITATGE SOCIAL
• Mobilització de habitatge buit mitjançant la cessió obligatòria.
• Incrementar el parc públic d’habitatge.
• Lloguers Socials no superiors al 30% dels ingressos de la unitat familiar.

5.- SUBMINISTRAMENTS GARANTITS
• Principi de Precaució: garantia de no tallar els subministraments bàsics d’aigua, llum i gas sense abans tenir informació sobre la situació de les afectades.
• Tarifa Social: pagament en funció de la capacitat adquisitiva.
• No assumir els deutes amb recursos públics, obligant a les subministradores a que assumesquen el cost de les famílies que no puguen pagar.