Llibertats públiques

Intersindical Valenciana dóna suport als actes en defensa de la professió periodística

El Sindicat participarà el 3 de maig, a les 12 hores, en la concentració que tindrà lloc a la plaça del Patriarca de València, convocada per la Unió de Periodistes Valencians. Aquesta mobilització coincideix amb la commemoració del Dia Mundial de la Llibertat de Premsa i Dia del Lliurament dels Premis Llibertat d’Expressió, en defensa de la professió periodística.

02 / 05 / 2012 | Intersindical

Intersindical Valenciana comparteix els motius que han portat la Unió de Periodistes Valencians a mobilitzar-se sota el lema “Sense periodistes no hi ha periodisme. Sense periodisme no hi ha democràcia”. Una mobilització que es fa arreu del nostre país i de l’Estat espanyol convocada per la FAPE.

Les raons de la Unió de Periodistes Valencians per mobilitzar-se, que són totalment compartits per la Intersindical Valenciana, es concreten en els punts següents:
1. Perquè som periodistes i el nostre deure és elaborar informació veraç, rigorosa, contrastada i contextualitzada, no simplement omplir buits en els mitjans de comunicació.
2. Perquè no podem acceptar rodes de premsa sense preguntes i hem de posar fi, una vegada per sempre més, a l’estratègia de negar explicacions als ciutadans   #sensepreguntesnocobertura
3. Perquè no volem ser mers distribuïdors d’informació elaborada pels poders polítics, econòmics, culturals, esportius i de qualsevol altre sector.
4. Perquè defensem un periodisme lliure de pressions i servituds polítiques i econòmiques que ens torne la credibilitat davant la ciutadania.
5. Perquè els periodistes volem assumir, amb totes les conseqüències, el nostre paper de garants del dret constitucional dels ciutadans a una informació veraç.
6. Perquè demanem una retribució digna per la nostra faena #gratisnotreballe
7. Perquè no volem que llocs estructurals de les redaccions siguen ocupats per becaris i perquè ens oposem frontalment a la desaparició de les redaccions dels periodistes experimentats, als quals es reemplaça amb contractes de salaris indignes.
8. Perquè volem que es pose remei a la destrucció massiva de llocs de treball que estan aplicant els editors en els mitjans de comunicació.
9. Perquè volem defensar-nos de l’intrusisme en la nostra professió.
10. Perquè rebutgem que els empresaris dels mitjans de comunicació anteposen els interessos econòmics al dret dels ciutadans a estar veraçment informats, obviant els principis ètics i deontològics de la professió periodística.

Finalment, des de la Intersindical Valenciana es fa una crida a la participació en aquesta concentració i en totes aquelles accions que tinguen com a finalitat la defensa de la professió periodística, de contractacions dignes i estables i dels mitjans de comunicació plural i lliures.