Mesa general de la Funció Pública

Intersindical Valenciana es concentra per exigir la recuperació de tots els drets

15 / 07 / 2014 | Intersindical

Una representació de la Intersindical Valenciana (ensenyament, sanitat, transport públic, administració local, autonòmica i de l’estat…) ha participat en les concentracions convocades per exigir la recuperació de tots els drets i una veritable negociació col·lectiva per a totes les persones que treballen als serveis públics. El Sindicat s’ha sumat a la convocatòria feta per algunes organitzacions sindicals en considerar que cal la màxima unitat sindical i social per aconseguir les reivindicacions de les empleades i empleats públics i del conjunt de la ciutadania.

Per al Sindicat, calen altres polítiques en les administracions i serveis públics. Unes polítiques que servesquen a la majoria de la població i que garantesquen la prestació d’uns serveis públics universals, gratuïts i de qualitat i que acaben amb els processos de privatització. També calen altres polítiques de personal que suposen la recuperació de tots els drets perduts des de 2010, que suposen una valoració de la seua tasca i que impulsen millores en les condicions laborals, socials i económiques del personal que hi treballa. En eixe sentit, des de la Intersindical Valenciana es critica la privatizació i externalització de serveis públics com ara en: RENFE i ADIF, sanitat, la dependència, justícia, educació... ; la massiva destrucció d’ocupació que ha deixat sense treball a desenes de milers de persones i que ha trencat les expectatives de centenars de milers que pretenien entrar a les Administracions Públiques i també els recents acords de 23 d’octubre, de recuperació dels 14 i 44 dies de la paga extraordinària i altres, que són acords parcials i insuficients per pal·liar totes les agressions que han patit les treballadores i treballadors del sector públic.

Finalment, des de la Intersindical Valenciana s’aposta per una mobilització continuada, massiva, des de baix, des dels centres de treball, participativa i contundent que siga capaç de trencar aquesta dinàmica imposada pel governs espanyol i valencià en contra de les empleades i empleats públics i el sector públic i que supose un pas endavant cap un canvi de les polítiques envers els serveis públics.